اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع عربی از نزدیک‌بودن دخالت شورای امنیت در مسئله سوریه خبر دادند

خبرگزاری فارس: برخی منابع خبری اعلام کردند که پرونده سوریه به شورای امنیت نزدیک شده است و مسئولیت شکست اتحادیه عرب بر عهده سوریه است.

منابع عربی از نزدیک‌بودن دخالت شورای امنیت در مسئله سوریه خبر دادند
به گزارش فارس، در حالی که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روز سه‌شنبه 24 ژانویه در نامه‌ای به نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که دمشق همه موارد خواسته شده از جانب این اتحادیه را اجرا کرده است، برخی منابع عربی مسئولیت شکست طرح اتحادیه عرب را بر عهده دمشق اعلام کردند.

روزنامه عکاظ عربستان سعودی به نقل از منابعی عربی ادعا کرد که پرونده بحران سوریه به شورای امنیت نزدیک شده است و مسئولیت کامل شکست ماموریت اتحادیه عرب در سوریه بر عهد دولت این کشور است.

این در حالی است که ناظران عرب در گزارشی یک ماهه خود اعلام کردند که دولت سوریه با ناظران عرب کاملا همکاری کرده است و حضور گروه‌های مسلح و حمله آنان به مردم و ارتش و حتی ناظران عرب محرض شده است.

پیش از این قطر تلاش زیادی کرده بود تا موضوع سوریه را به اتحادیه عرب ارجاع بدهد اما همکاری سوریه با اتحادیه عرب این بهانه را تا حدی از قطر سلب کرد اما سرانجام روز گذشته اتحادیه عرب به همراه حمد بن جاسم در نامه‌ای مشترک به دبیر کل سازمان ملل خواستار دخالت شورای امنیت در موضوع سوریه شدند.

کارشناسان این اقدام را تلاش آشکار برای بین‌المللی کردن بحران سوریه اعلام کردند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول