اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با زمینه‌سازی قطر و اتحادیه عرب صورت می‌گیرد

دعوت نبیل العربی به شورای امنیت،‌ آغاز دخالت شورای امنیت در سوریه

خبرگزاری فارس: نماینده آلمان در شورای امنیت از ارسال نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت برای دعوت از دبیر کل اتحادیه عرب خبر داد تا وی شورای امنیت را در جریان مسائل سوریه قرار بدهد.

دعوت نبیل العربی به شورای امنیت،‌ آغاز دخالت شورای امنیت در سوریه
به گزارش فارس، «پیتر ویتیگ» نماینده آلمان در سازمان ملل اعلام کرد که درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای تایید دعوت خود از رئیس جمهوری سوریه برای واگذاری اختیاراتش به معاون خود، ممکن است شامل تغییر قواعد بازی برای شورای امنیتی باشد که در این خصوص به بن بست رسیده بود.

نماینده آلمان همچنین اعلام کرد که نامه‌ای برای «باسو سانگو» نماینده آفریقای جنوبی در شورای امنیت و رئیس دوره‌ای آن ارسال کرده است که بر اساس آن نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب به شورای امنیت بیاید و اعضا را در جریان وضعیت سوریه قرار بدهد.

رویترز با اعلام این خبر افزود: یک مقام دیپلمات بلندپایه در شورای امنیت نیز اعلام کرد که هیئت‌های غربی امروز در شورا با همتایان عرب خود در خلیج فارس، گرد هم می‌آیند تا گام‌های احتمالی بعدی شورای امنیت را بررسی کنند.

به نوشته رویترز، دیپلمات‌ها تاکید کرده‌اند که قطر یکی از کشورهایی است که خیلی سرسختانه خواستار دخالت شورای امنیت در مسئله سوریه است در حالی که مواضع عراق،‌ لبنان و الجزایر و مصر اینگونه نیست.

به گفته این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، هیئت‌های غربی و عربی خلیج فارس در این نشست تصمیم می‌گیرند که آیا پیش‌نویس جدیدی که اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه را تایید کند، تهیه بشود یا خیر.

در حالی که روسیه پیش‌نویسی قبل از این ارائه کرده بود که در آن از گروهک‌های مسلح سوریه نیز خواسته بود خشونت را متوقف کنند اما کشورهای غربی آن را تایید نکردند،‌ این مقام آلمانی افزود که ما دیگر از این پیش‌نویس روسی عبور کردیم.

در عین حال یک دیپلمات دیگر اعلام کرد که ممکن است تصمیم‌های اتحادیه عرب علیه سوریه را از لحاظ قانونی لازم‌الاجرا کنند [برای دمشق] اما متقاعد کردن روسیه کار دشواری به نظر می‌رسد.

 انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول