اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنایع و معادن آذربایجان ‌شرقی خبر داد

وانت ال 90 از بهار 91 در خیابان‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از تولید وانت ال 90 از بهار سال 91 در تبریز خبر داد.

وانت ال 90 از بهار 91 در خیابان‌ها
محمدعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: با توجه به اشتغالزایی ایجاد شده توسط تولید خودروی پیکان وانت در استان، قرار است تا پایان سال خط تولید این خودرو در استان فعالیت داشته باشد و از آغاز سال 91 خط تولید وانت ال 90 در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هشت واحد صنعتی تولید خودرو فعالیت می‌کنند و هشت واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی هستند.
سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 450 واحد تولید و تامین قطعات یدکی خودرو و تراکتور در استان در حال فعالیت هستند که حاصل این فعالیت‌ها 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان است.
وی رتبه استان در صنعت خودروسازی را سوم عنوان و خاطرنشان کرد: 18 درصد صنایع استان را گروه‌های مرتبط با خودروسازی تشکیل می‌دهند.
عسگری در ادامه با اشاره به تولید پژو 206 در استان نیز گفت: خط تولید پژو 206 با سرمایه‌ای نزدیک به 160 میلیارد ریال در استان در حال راه‌اندازی است.
وی ادامه داد: خط تولید نصب شده در استان قابلیت تولید تمام محصولات پژو را دارد که در مرحله اول فعلا فقط خودروی 206 در استان تولید خواهد شد.

* تولید بیش از 50 درصد شکلات ایران در تبریز
سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی همچنین در مورد صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی نیز توضیحاتی داد و گفت: در حال حاضر 890 واحد تولیدی غذایی، دارویی و بهداشتی در استان آذربایجان‌ شرقی فعالیت می‌کنند که حاصل این فعالیت تولید بیش از 50 درصد شکلات ایران در استان است.
وی ادامه داد: 50 درصد صادرات شکلات ایران در استان آذربایجان‌شرقی تولید و به بازارهای خارجی صادر می‌شود.
عسگری ادامه داد: در حال حاضر استان آذربایجان‌ شرقی بزرگ‌ترین قطب تولید شکلات، شیرینی و تنقلات در کشور است و آذربایجان ‌شرقی یکی از قطب‌های مهم تولید دارو در کشور به حساب می‌آید.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول