اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم - ۷۷

بازرسان از شایعات انتخاباتی جلوگیری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات مازندران وظیفه بازرسان را مراقبت از آرای مردم با هدف صیانت و حسن اجرای انتخابات دانست و گفت: بازرسان باید از شایعات و انتشار شب‌نامه‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

بازرسان از شایعات انتخاباتی جلوگیری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در گردهمایی آموزشی هیئت‌های بازرسی انتخابات مازندران اظهار داشت:‌ باید با انتصاب افرادی صادق، سالم و عادل برای نظارت کامل از هرگونه تخلف انتخاباتی جلوگیری شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خواستار توجه دقیق بازرسان انتخابات به دستورالعمل‌ها و شیوه‌های انجام نظارت بر انتخابات با حفظ هوشیاری و دقت همه جانبه بر اجرای ضوابط بازرسی شد و بیان داشت: هوشیاری در جهت کنترل و پیشگیری از جرایم انتخاباتی حول ماده ۶۶ از قبیل خرید و فروش رأی، رأی با شناسنامه دیگری، دادن رأی بیش از یکبار، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه، ایجاد رعب و وحشت، دخالت در انتخابات و انجام یا عدم انجام عملی که باعث مخدوش شدن رأی مردم شود از جرایم انتخاباتی محسوب می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات مازندران  چالش‌های امنیتی انتخابات را شامل تشدید اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ایی، مطرح شدن بحث تقلب از سوی کاندیداهای مغلوب، افشاگری‌های غیراخلاقی، راه‌اندازی کارناوال‌های نمایشی و تبلیغی، دعوت از مردم برای اغتشاش، تشدید اختلافات بین مسئولان، تلاش معاندان و ضدانقلاب‌ها برای نفوذ در کاندیداها، وام‌دار شدن برخی کاندیداها به اهرم‌های ثروت و قدرت، به کارگیری نیروهای فاقد کارآیی و ظرفیت، انتشار شب‌نامه و شایعات و اضطراب در بین مردم برشمرد.
ابراهیمی خواستار برخورد بازرسان با موضوعات مطرح شده (چالش‌های امنیتی انتخابات) شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به برنامه‌ها و اقدام‌های گروههای ضدانقلاب و معاندان داخلی و خارجی و همچنین برخی از سران فتنه درباره انتخابات خاطرنشان کرد: تحریم و عدم مشارکت مردم در انتخابات، تلاش برای ایجاد اخلال امنیتی، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای، طرح مطالبات نوین و تلاش برای نفوذ در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های جدی دشمنان و سران فتنه است.
این مسئول طراحی دشمن در انتخابات مجلس را حساب شده دانست و اذعان داشت: دشمنان برای خدشه‌کردن انتخابات در کشورمان برنامه‌های جدی دارند.
وی ولایت‌محوری و بصیرت‌افزایی، بهره‌گیری از تجربیات انتخابات دهم، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، پرهیز از شتاب‌زدگی و توجه به رضایت‌مندی مردم را از راهکارها و راهبردهای موفقیت و حصول به نتیجه در انتخابات را برشمرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول