اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

تعداد رشته‌های ارشد دانشگاه اهر به 33 رشته رسید

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه به 33 رشته خبر داد.

تعداد رشته‌های ارشد دانشگاه اهر به 33 رشته رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی رضایی ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اهر گفت: با افزایش رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعداد دانشجویان این دانشگاه در این مقطع به بیش از 2 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.
وی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه را در حوزه آموزش ایجاد رشته‌‌های متناسب با نیاز بازار کار و پرمخاطب جذب اعضای هیئت علمی با مرتبه دانشیاری و استادی ذکر کرد.
این مقام مسئول ایجاد رشته دکترا داروسازی را با توجه به نیاز منطقه و راه‌اندازی دو رشته ارشد نظارت بر امور دارویی و سم‌شناسی از نیازهای اصلی این دانشگاه در توسعه رشته‌های علوم پزشکی ذکر کرد و افزود: تمام مقدمات لازم برای ایجاد این رشته از جمله ساختمان اختصاصی، تأمین هیئت علمی و تجهیزات و آزمایشگاه‌های مرتبط فراهم شده و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای ایجاد این رشته در واحد اهر موافقت خود را اعلام کرده که امیدواریم با نظر مساعد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این خواسته مردم و مسئولان منطقه در راه‌اندازی رشته دکترای داروسازی مورد موافقت مسئولان این وزارتخانه قرار گیرد.
رضایی در ادامه یکی از اهداف دیگر این دانشگاه را مشارکت با واحدهای تولیدی صنعتی و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مشترک تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: همکاری شرکت شهرک صنعتی آذربایجان‌شرقی و اختصاص مجتمع کارگاهی از سوی این شرکت به این دانشگاه، طرح‌های اشتغالزایی با بهره‌مندی از توان علمی و فنی و مهندسی دانشگاه به اجرا درمی‌آید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تصریح کرد: این دانشگاه در ایجاد رشته‌های ارشد به خصوص رشته‌های فنی و مهندسی رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های منطقه دو و 13 به خود اختصاص داده است و در تلاش هستیم با ایجاد رشته‌های پرمخاطب و جدید تعداد این رشته‌ها را به بیش از 45 رشته افزایش دهیم.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با 220 نفر هیئت علمی تمام وقت و بیش از 450 نفر استاد مدعو و 10 هزار و 500 نفر دانشجو در 132 رشته در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی شمال شرق استان آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول