اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان انسداد محور تربت‌حیدریه ـ مشهد

امکان ‌تردد برای 20 هزار زائر باقی‌مانده در جاده فراهم‌ شد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: با پایان انسداد محور تربت‌حیدریه ـ مشهد به سبب برودت هوا و بارش برف، امکان تردد برای 20 هزار زائر باقی‌مانده در جاده فراهم شد.

امکان ‌تردد برای 20 هزار زائر باقی‌مانده در جاده فراهم‌ شد
محمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با انسداد محور مشهد ـ تربت‌حیدریه که سبب شد تعدادی از زائران در جاده محصور شوند، اظهار داشت: با توجه به بارش شدید برف و کولاکی که پس از بارش برف در محور تربت‌حیدریه ـ مشهد شکل گرفت تعدادی از زائران که در این مسیر قصد سفر به مشهد را داشتند گرفتار کولاک شده و در مسیر جاده محصور شدند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان‌رضوی افزود: بر این اساس عملیات اسکان موقت این افراد در امکان‌های عمومی مانند سالن‌های ورزشی و مساجد آغاز شد که برای 20 هزار نفر از این افراد با امداد سازمان هلال‌احمر استان اسکان موقت فراهم ‌شد.
وی در ارتباط با رفع انسداد محور تربت‌حیدریه ـ مشهد، اظهار داشت: در حال حاضر انسداد این محور که به سبب کولاک مسدود شده‌ بود برطرف شده‌ و تردد در این مسیر در جریان است.
معاون امداد و نجات هلال ‌احمر خراسان‌رضوی به فعالیت‌های این سازمان برای ایام پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: به منظور کاهش زمان رسیدن امدادگران به حوادث و سوانح احتمالی که در این ایام ممکن است با توجه به حجم بالای تردد در محورهای منتهی به مشهد مقدس شکل بگیرد، تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای و شهری در هلال‌احمر استان در این ایام افزایش یافته‌ است.
قاسمی افزود: در حال حاضر تعداد پایگاه‌های امداد و نجات شهری و بین جاده‌ای سازمان هلال‌احمر استان از 22 پایگاه به 84 پایگاه افزایش یافته‌ است.
معاون امداد و نجات هلال ‌احمر خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه سازمان هلال‌احمر وظیفه‌ای برای ارائه خدمات در داخل شهر را ندارد، گفت: با توجه به حجم بالای زائران و نیازی که برای امدادرسانی به زائران وجود دارد، سازمان هلال‌احمر استان در شهر 14 پایگاه امداد ایجاد کرده ‌است.
وی تعداد پایگاه‌های سیار استان را 11 پایگاه عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌چنین در این راستا 37 پایگاه مردمی برای ارائه خدمات امدادی در نظر گرفته شده ‌است.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول