اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

ارتباط شیعیان با ائمه از دوران امام رضا محدود شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارتباطات مردم با ائمه(ع) از دوران پیشوای هشتم محدود شد و این محدود شدن تمرینی است تا شیعه آمادگی پذیرش غیبت امام عصر(عج) را کسب کند.

ارتباط شیعیان با ائمه از دوران امام رضا محدود شد
حجت‌الاسلام محمد مهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: پیشوای هشتم شیعیان حدیث معروفی به نام سلسلة‌الذهب را در مسیر از مدینه تا توس در ملاقات با مردم نیشابور بیان کردند.
وی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) در این حدیث فرمود کلمه لااله‌الاالله قلعه و دژ من است و هر کس وارد این قلعه شود از عذاب خدا در امان خواهد بود.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به پیام‌های لااله‌الاالله گفت: کلمه لااله‌الاالله از شرط‌‌هایی برای در امان ماندن از عذاب الهی برخوردار است و با توجه به سایر بیان‌های قرآنی تنها گفتن زبانی و لفظی لااله‌الاالله سبب نمی‌شود از عذاب در امان بمانیم.
وی خاطر نشان کرد: کسی که به کلمه لااله‌الاالله اعتقاد داشته باشد، بدون تردید حاضر نمی‌شود سر کرنش در پیش هیچ فردی فرود آورد و کسی که در عمل لااله‌الاالله را رعایت کند و در زندگی و عمل و رفتارش محرز باشد، این فرد از عذاب الهی در امان خواهد بود.
نادری به ویژگی دوران پیشوای هشتم شیعیان اشاره کرد و افزود: دوران امام رضا(ع) به لحاظ علمی مقطع حساسی است و حضرت با انحرافات مختلفی از نظر فکری و نظری درگیر بودند و بزرگترین آنها انحراف واقفیه است و این امام بزرگوار مبارزات فکری با این تفکرات انجام داد.
وی با اشاره به فعالیت غلات در دوران امام رضا(ع) بیان داشت: عده‌ای از غلات(غلو کنندگان) جزو تفریطی‌ها بودند و در زمینه اهل بیت(ع) زیاده‌روی کرده و آنها را تا حد خدا بالا می‌بردند و این امام یکی از رئوس مبارزات فکری و نظری خود را با این افراد قرار داد.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: امام رضا(ع) جلسات عمومی با یهودی‌ها، نصرانی‌ها و بزرگان مسیحیان تشکیل داد تا تفکرات تشیع را به اثبات برسانند تا همگان بدانند هیچ مذهبی به جز شیعه حق نیست.
وی خاطر نشان کرد: ارتباطات مردم با ائمه(ع) از دوران پیشوای هشتم محدود می‌شود و این محدود شدن تمرینی است تا شیعه آمادگی پذیرش غیبت امام عصر(عج) را کسب کند.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول