اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بزودی با تایید اسد به همه‌پرسی گذاشته می‌شود

100 ماده قانون اساسی سوریـه اصلاح شد

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ ماده قانون اساسی سوریه اصلاح و ماده هشتم (حاکمیت حزب بعث بر سوریه) حذف شد.

100 ماده قانون اساسی سوریـه اصلاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس، یک عضو کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه اعلام کرد که این کمیته در شرف پایان اصلاحات است و بزودی این این قانون را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تسلیم می‌کند.

این عضو کمیته که نام وی فاش نشد، به خبرگزاری آلمان اعلام کرد که بیش از یکصد ماده قانون اساسی سوریه اصلاح شده است و تا چند روز آینده قانون اساسی اصلاح شده برای تایید به رئیس جمهور تحویل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان،‌ از جمله موادی که اصلاح شده است،‌ مدت و دوره ریاست جمهوری است که هفت سال و دو دوره تعیین شده است.

لفظ سوسیالیست به لفظ عدالت اجتماعی تغییر کرده است و موادی که متعلق به اقتصاد است و برای حال و آینده مردم و آینده سوریه مضر بود اصلاح شد.

این عضو کمیته تاکید کرد: در ماده سوم که مربوط به دین رئیس جمهوری است هیچ تغییری داده نشده است. این ماده تصریح می‌کند که رئیس جمهوری سوریه مسلمان و سوری است.

بر اساس این گزارش، این عضو کمیته اصلاح گفت: ماده هشتم قانون اساسی که قدرت و حاکمیت بر مردم سوریه را صرفا در اختیار حزب بعث قرار می‌داد، بدان به شکل ریشه‌ای پرداخته شد یعنی حذف شد.

وی تاکید کرد که قانون اصلاح شده تا چند روز آینده تسلیم بشار اسد می‌شود تا به همه‌پرسی گذاشته شود. این قانون در چند روز آتی برای عموم نیز منتشر می‌شود.

پیش از قانون اساسی، قانون‌های انتخابات سراسری، قانون احزاب و قانون مطبوعات و رسانه‌ها اصلاح شده بود.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول