اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و تهیه‌کننده نقش‌ نهان:

مجوزهای صادره ساخت مستند «نقش نهان» موجود است

خبرگزاری فارس: کارگردان مستند «نقش نهان» گفت: برای ساخت مستند «نقش نهان» در سال 89 تمام مجوزهایی که صادر شده موجود است.

مجوزهای صادره ساخت مستند «نقش نهان» موجود است
محمد معماریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به دنبال خبر منتشر شده در 26 دی‌ماه سال‌جاری از همین رسانه در پاسخ به سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان مبنی بر اینکه اگر این فیلم برای توجه مسئولان ساخته شده است، پس باید به ما نیز نشان داده شود، اظهار داشت: این مستند با هدف ساماندهی و بهبود اوضاع وخیم دومین میدان بزرگ تاریخی جهان ساخته شده که نتیجه ماه‌ها تحقیقات مستمر و کارشناسی‌های دقیق در این حوضه است.
وی راه‌یابی مستند «نقش نهان» به بخش رقابتی جشنواره‌های مطرح بین‌المللی ایران را مهر تایید کوچکی بر قبول این فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان داشت: این مستند از طریق نماینده سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) در چند سینمای مهم تهران به اکران عمومی درآمده است.
کارگردان مستند «نقش نهان» ادامه داد: انتخاب این مستند به عنوان فیلم برگزیده بخش ترویج فرهنگ از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد پاسخی جامع و محکم در مورد این ادعا که این فیلم به قصد ترویج فرهنگ و اصلاح رفتارهای انسانی در دست تولید قرار گرفته است.
وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های مصلحی با این عنوان که بدون مجوز وزارت ارشاد اقدام به ساخت این فیلم شده و هیچ مرجع ذی‌صلاحی این فیلم و فیلم‌بردار آن را تایید نمی‌کند، تاکید کرد: تولید مستندهای از این دست نیاز به دستور از هیچ‌گونه نهاد یا سازمانی نداشته برای ساخت این‌گونه مستندها تنها نیازمند اجازه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها بر مبنای نظر و سلیقه شخصی خود به ساخت چنین فیلم‌های اقدام می‌کنند.
معماریان تعدادی از مجوزهای صادر شده برای ساخت این مستند در طول مراحل تحقیقات و ساخت به شرح زیر بیان داشت: پروانه ساخت مستند نیمه بلند از اداره‌کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مجوز تصویربرداری و عکسبرداری حرفه‌ای از تمامی بناهای تاریخی میدان نقش جهان از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که تمامی آنها موجود است.
وی اضافه کرد: با مجوز تصویربرداری حرفه‌ای در تمام نقاط شهرستان اصفهان به ویژه میدان تاریخی نقش جهان از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان و هم‌چنین مجوز حمل ‌و نقل عبور عوامل و تجهیزات حرفه‌ای تصویربرداری در میدان تاریخی نقش جهان از اداره‌کل شهرداری استان اصفهان و ورود به ابنیه تاریخی از یگان حفاظت از میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان مراحل ساخت مستند «نقش نهان» انجام شده است.
کارگردان و تهیه‌کننده با بیان اینکه مجوز تصویربرداری و ساخت فیلم از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و تصویربرداری از محیط عمومی میدان نقش جهان از دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان اصفهان نیز در زمان ساخت تهیه شده است، افزود: تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم طبق قوانین و مقررات اداره‌کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی را برای دریافت مجوز اکران به رسمیت نمی‌شناسد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول