اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز استان قم:

قم در صادرات تخم مرغ پیشتاز است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز استان قم گفت: زمینه تولید تخم مرغ در حال حاضر بسیار مطلوب است و این استان با تولید 800 هزار تن تخم مرغ در سال توانایی صادرات بیش از 100 هزار تن آن به خارج از کشور را دارد.

قم در صادرات تخم مرغ پیشتاز است
محمد تقی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فرآیند تولید تخم‌مرغ در استان اظهار داشت: استان قم از شرایط اقلیمی خوبی برای پرورش مرغ، تولید و عرضه تخم‌مرغ برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان قم نیز هر استانی قادر به تولید تخم‌ مرغ نیست و تنها هفت استان در کشور توانایی تولید تخم‌مرغ را دارند که نیاز دیگر استان‌ها در زمینه تخم مرغ را تامین می‌کنند.
وی افزود: مدت زمان تولید یک تخم مرغ 18 تا 24 روز به طول می‌انجامد و استان قم نیز به دلیل هوای گرم و شرایط مناسب خاصی که دارد باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشد.
محمدی با بیان اینکه سهم صادرات تخم مرغ در استان قم 72 درصد است، ادامه داد: 6/7 درصد تولید تخم مرغ در کشور مربوط به استان قم بوده که از این میزان 72 درصد آن برای صادرات و 28 درصد آن در خود استان مصرف می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم دلیل موفقیت کشورهایی مثل ترکیه را سرمایه‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در کنار حمایت دستگاه‌های دولتی با مشارکت ‌و استفاده از تسهیلات بانکی زمینه سرمایه‌گذاری مناسب را برای خود فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در تمام کشورها برای رونق اقتصاد کشور به مقوله صادرات توجه ویژه‌‌ای می‌شود، تصریح کرد: این کشورها به منظور توسعه صادرات و پیشرفت با ایجاد جوایز صادراتی برای تولیدکننده و صادرکنندگان خود توانسته‌اند زمان بحران‌های شغلی را مدیریت کرده و برای حمایت از صنایع، تعرفه‌ای را برای واردات معین کنند.
محمدی با اعلام اینکه تولید 790 هزار تن تخم مرغ در سال جاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از این میزان تولید 90 هزار تن آن مازاد بر نیاز پیش‌بینی شده که به دلیل شیوع آنفولانزا، رکود اقتصادی و بی‌رونقی بازار تخم مرغ در سال گذشته واردات این محصول را دچار مشکل کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان قم با رفع برخی مشکلات از نظر تولید تخم مرغ به وضعیت خوبی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده 800 هزار تن تولید داشته باشیم که 100 هزار تن آن مازاد بر نیاز بوده و آماده صادرات به دیگر کشورها از جمله عراق که یکی از بازارهای مصرف تخم مرغ است، می‌شود.
رئیس خانه کشاورز استان قم در پایان افزود: تعرفه 70 درصدی برای صادرات و تعرفه صفر درصدی واردات برای مرغداران، صادرات 100 هزار تن تخم مرغ را با مشکل روبه‌رو کرده و آسیب‌‌های جدی به این صنعت وارد خواهد کرد و این مسئله پیامدی جز از دست دادن بازار در کشورهای هدف و ایجاد زمینه ورود رقیبان به بازار فروش نتیجه دیگری نخواهد داشت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول