اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کولاک و بارش سنگین برف اردبیلی‌ها را غافلگیر کرد

کولاکی و یخبندان در جاده‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: بارش سنگین برف که از شب گذشته در اردبیل بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی آغاز شده، صبح امروز اهالی اردبیل را غافلگیر کرد به گونه‌ای که کولاک و سرمای هوا چهره زمستانی به شهرهای استان اردبیل بخشید.

کولاکی و یخبندان در جاده‌های اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف که تا پیش از ظهر امروز ادامه داشت به تدریج از شدت آن کاسته شده ولی همچنان جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل همراه با کولاک و ریزش برف سنگین گزارش شده است.
ارتفاع برف در برخی از مناطق شهر اردبیل به 30 سانتی‌متر رسیده به طوریکه پدیده کولاک شدید رفت و آمد مردم را با اختلال رو‌به‌رو کرده و شهر اردبیل آرام و بدون تردد به نظر می‌رسد.
برودت هوا در شهر اردبیل در حال حاضر به منهای پنج درجه رسیده و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در تلاش هستند تا محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را بازگشایی کنند تا در تردد اهالی مشکلی به وجود نیاید.
خبرهای رسیده از شهرهای همجوار اردبیل نیز حکایت از بارش سنگین برف دارد به گونه‌ای که بارش برف تردد در محور نیر به سمت سراب را در حوالی صایین با مشکلاتی مواجه کرده است.
به گزارش فارس، کاهش محسوس دما در آخرین روز اولین ماه زمستان در کنار مشکلاتی برای اهالی ساکنان شمال استان را نیز خوشحال و مسرور کرده و آنها را به فصل کشاورزی پرمحصول امیدوار ساخته است.
اداره کل راه و ترابری استان اردبیل با بیان این‌که تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور استان به ویژه صایین، اسالم و حیران بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: از تردد خودروهای فاقد تجهیزات و امکانات زمستانی در این مسیر جلوگیری می‌شود.
این اداره کل در اطلاعیه خود از تمام هموطنان خواسته تا با اجتناب از سفرهای بی‌مورد در ترددهای احتمالی خود موارد ایمنی را رعایت کنند.
این وضعیت بارش براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل تا اواخر وقت فردا شنبه ادامه پیدا می‌کند و به دنبال گذر این سامانه بارش‌زا دمای هوا افت کرده و یخبندان شدیدی در منطقه حاکم می‌شود به گونه‌ای که دمای هوا در شهرهای استان اردبیل تا زیر 15 درجه نیز کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول