اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۷ سال گذشته

655 میلیارد تومان سهام در بورس اردبیل مبادله شده است

خبرگزاری فارس: مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل گفت: در هفت سال گذشته بیش از 655 میلیارد تومان در بورس اردبیل مبادله سهام صورت گرفته است.

655 میلیارد تومان سهام در بورس اردبیل مبادله شده است
سعید روحنواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: گاه سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها آنقدر با ریسک مواجه است که باید معامله‌کننده با در نظر گرفتن ابزارها و راهکارهای اساسی منطقی و درست وارد بازار بورس شده و با کمترین ریسک و ضرر و زیان منافع خود را نیز به دست آورد.
وی سرمایه‌گذاری در این حوزه را سهل و آسان و بدون نیاز به وثیقه دانست و خاطرنشان کرد: ذهنیت مردم باید نسبت به بورس و بازارهای مشارکتی ارتقا یابد که در این زمینه و با هدف روشنگری، تالارهای بورس در مناطق مختلف شکل گرفت تا زمینه برای توسعه فضای معاملات به صورت منطقی باز باشد.
روحنواز به ابزارهای مالی بازار بورس نظیر قراردادهای آتی، سهام و انواع کالا اشاره کرد و ادامه داد: این ابزارها توسط شرکت‌های کارگزاری ارائه می‌شود و افراد متقاضی با در نظر گرفتن این موارد می‌توانند درست و منطقی ورود پیدا کنند.
این مسئول این بازار را نیز شامل بورس اوراق بهادار و کالا توصیف کرد و گفت: در بخشی از تالارهای بورس منطقه‌ای کالای کشاورزی، فلزات، انرژی و ... مبادله می‌شود و نحوه مبادله نیز به صورت نقد و یا به صورت آتی با سررسید مشخص است.
روحنواز در مورد فرابورس و فعالیت‌های آن نیز اضافه کرد: شرکت‌های سهامی برای ورود به بازار اصلی بورس باید شرایط و ویژگی‌هایی را کسب کنند و تا زمانی که به این ویژگی‌ها مجهز نباشند باید در فرابورس ورود اولیه پیدا کرده و شرط لازم را کسب کنند.
مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل بحث آموزش را نیز یادآور شد و افزود: همزمان با راه‌اندازی تالار بورس منطقه‌ای اردبیل کلاس‌های آموزشی نیز در این زمینه شروع شد تا مردم و علاقمندان با بازار بورس و نحوه معاملات آن آشنا شوند.
روحنواز با اعلام اینکه در هفت سال گذشته بیش از 655 میلیارد تومان مبادله سهام شده است، تصریح کرد: نمودارها حکایت از رشد مثبت مبادله سهام در بورس منطقه‌ای اردبیل دارد که ما این امر را در سایه آموزش‌ها و همچنین انجام برخی خدمات می‌دانیم که مردم راغب به حضور در تالار بورس هستند.
وی کلاس‌های برگزار شده را متنوع و برای صاحبان مشاغل گوناگون توصیف کرد و اظهار داشت: ‌از کارشناسان مالی و حسابداری تا دانشجویان رشته‌های مدیریت و حسابداری در این دوره‌ها شرکت کردند به طوریکه در هفت سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در دوره‌های تالار بورس منطقه‌ای اردبیل حضور یافته و صدها بازدید دسته جمعی نیز از این تالار انجام شده است.
روحنواز خاطرنشان کرد: ورود به بازار بورس آزاد است و هیچ محدودیتی از نظر سواد، سرمایه، میزان تحصیلات و سابقه فعالیت برای آن نمی‌شود متصور بود.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول