اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل:

10 هزار نفر در دوره‌های آموزشی بورس شرکت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل گفت: در هفت سال فعالیت بورس منطقه‌ای اردبیل بیش از 10 هزار نفر با حضور در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی از نحوه معامله بورس آشنایی پیدا کردند.

10 هزار نفر در دوره‌های آموزشی بورس شرکت کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید روح‌نواز عصر امروز در همایش بورس و بازارهای منطقه‌ای در اردبیل اظهار داشت: معاملات بورس محدود به منطقه و استان خاص نیست بلکه افراد متقاضی می‌توانند با ارتباط مستمر با تمام شرکت‌ها و ابزارهای مالی که در بورس ایران وجود دارد، سهام خرید و فروش کرده و در پذیره‌نویسی‌ها نیز مشارکت کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در مناطق دارای مراکز صنعتی و شرکت‌های بزرگ سهامی عام بورس و خرید و فروش سهام رونق داشته و کشش معاملات گسترده در آنها وجود دارد، تصریح کرد:‌ در استان اردبیل که چنین مجموعه‌هایی وجود ندارد به تبع فعالیت بورس و معاملات آن رونق بیشتری نداشته که انتظار می‌رود با ورود شرکت‌های سهامی عام و واحدهای تولیدی متعدد یک ظرفیت خوبی را در این بخش شاهد باشیم.
روحنواز خاطر نشان کرد: اکثر شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی در حال واگذاری سهام خود طبق سیاست خصوصی‌سازی دولت هستند به گونه‌ای که هم اکنون در اغلب استان‌ها این واگذاری‌ها طبق اصل 44 قانون اساسی شروع شده است.
این مسئول اضافه کرد: با ورود صاحبان شرکت‌های سهامی عام و واحدهای تولیدی و تجاری به عرصه بورس منافع آنها تأمین شده و شاهد گستردگی فعالیت‌های تجاری و مالی نیز می‌باشند.
وی از خریداران سهام خواست با کسب اطلاعات دقیق از شرکت‌ها و مجموعه‌های دارای شفافیت مالی سهام خریده و از ورود به برخی حوزه‌ها که نگرانی و از ریسک بالایی برخوردار هستند، اجتناب کنند.
روحنواز ادامه داد: براساس ماده 99 برنامه پنجم توسعه سهام شرکت‌های عام نزد بورس پذیرفته شده و در کنار آن تمام شرکت‌های سهامی عام معاملات سهام خود را می‌توانند در بورس و فرا بورس انجام دهند و غیر از این مکان‌ها داد و ستد سهام انجام نمی‌شود.
به گزارش فارس، مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل گفت:‌ شرکت‌هایی که متقاضی واگذاری سهام هستند باید از لحاظ صورت مالی وجه شفاف‌تری داشته و عملکرد خود را روشن و دقیق بیان کنند تا در بحث ورود به بازار سهام مشکل و تنگنایی به وجود نیاید.
روحنواز در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که در اقتصاد بازار کالا و بازار مالی شکل گرفته و فعالیت می‌کند، افزود: بازار مالی شامل بازار پول و سرمایه است که متولی بازار پول بانک‌ها می‌باشد و بازار سرمایه را نیز بورس اداره می‌کنند.
وی ویژگی این بازار را قانونمند و متشکل اعلام کرد و اظهار داشت: در این بازار یک طرف شرکت‌های بورس هستند که قصد فروش سهام و منابع عرضه شده خود را دارند و در طرف دیگر نیز افراد متقاضی سهام قرار دارند که در صدد تأمین نیازمندی و اندوخته مالی خود هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول