اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

قم به بازار نشر کتاب و معارف تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه جهانی و بین‌المللی قم و انتظارات از این شهر، گفت: قم باید به بازار نشر کتاب و معارف تبدیل شود.

قم به بازار نشر کتاب و معارف تبدیل شود
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، برگزاری این نمایشگاه را اقدامی ارزنده توصیف کرد و اظهار داشت: جا دارد از زحمات مدیرکل و کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر کنم.
وی همچنین حضور ناشران خارجی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: البته اگر ظرفیت و گنجایش مکانی وجود داشت می‌شد از ناشران خارجی بیشتری برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد تا آثار منتشر شده خود در حوزه دین را در معرض دید علاقمندان و طالبان کتاب‌های دینی و مذهبی قرار دهند.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: قطعا به دلیل محدود بودن امکانات و فضای نمایشگاه، حضور ناشران خارجی کمرنگ بوده ولی در عین حال، همین تعدادی هم که حاضر بودند حضوری خوب داشتند و باید زمینه حضور بیشتر را فراهم کنیم.
وی در عین حال اضافه کرد: با تمام زحمات و تلاش‌هایی که برای برگزاری هر چه بهتر دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه صرف شده و تمام مزیت‌هایی که این نمایشگاه دارد، شأن قم و کتاب حوزه بسیار فراتر از اینهاست.
اسکندری با بیان اینکه قم جایگاه بین‌المللی و جهانی پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: انتظارات و توقعات زیادی از قم در حوزه علم وجود دارد و با این کارهای خرد نمی‌توان آن توقعات را برآورده کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید برای حل این موضوع نگاه کشوری و ملی شود، ابراز داشت: باید نمایشگاهی دائمی با ابعاد خیلی وسیع‌تر در قم برپا شود تا بتوان به نیاز انبوه طالبان علم در حوزه دین پاسخ داد.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بلوار پیامبر اعظم(ص) را برای برپایی این نمایشگاه مکان مناسبی دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه از این مسیر زائران زیادی از سراسر کشور و از تمام کشور‌های اسلامی عبور می‌کنند هم‌اکنون بهترین فرصت‌ است تا فضایی 100 هزار متری با همه امکانات و نیازمندی‌ها برای نمایشگاه دائمی کتاب و محصولات فرهنگی اختصاص یابد.
وی افزود: البته در طراحی این نمایشگاه تنها نباید بحث کتاب مکتوب مطرح باشد بلکه باید ما نگاهی ویژه نیز به بحث فضای مجازی داشته باشیم.
اسکندری تاکید کرد: باید فضایی مناسب شأن و جایگاه بین‌المللی قم و حوزه دین را طراحی و یک نمایشگاه دائمی با حضور ناشران داخلی و خارجی برپا کنیم و این مکان به پایگاه عرضه آخرین تولیدات کتاب‌های حوزه دین تبدیل شود.
وی تصریح کرد: با توجه به زائرپذیر بودن قم و وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این شهر، باید زمینه‌ و تمهیداتی را فراهم کنیم که بهترین سوغات قم کتاب باشد.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: البته برای اینکه این اتفاق مهم رخ دهد باید اقدامات فراوانی صورت گیرد و تمام ناشران حوزه‌های دینی و مذهبی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شوند.
وی تاکید کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه نیز باید به گونه‌ای باشد که متناسب با اقشار مختلف بازدیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی، تحصیل‌کرده و اقشار متوسط جامعه بتوانند به عنوان سوغات مطرح شوند.
اسکندری با بیان اینکه نمایشگاه دائمی کتاب حوزه دین نباید تنها به عرضه کتاب بسنده کند بلکه باید عرضه علم هم داشته باشد، ابراز داشت: در این چنین نمایشگاهی باید نشست‌های پاسخگویی به شبهات و سئوالات وجود داشته باشد و حتی سالن‌های گفت‌وگوی علمی طراحی شود تا عالمان و صاحب‌نظران بلاد مختلف، نظرات خود را راجع به موضوعات مختلف بیان کنند و تولید علم صورت گیرد.
وی تولید علم را از اهداف دیگر برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب حوزه دین دانست و گفت: باید حاصل نشست‌ها و گفت‌وگو‌های شخصیت‌ها و علما در این نمایشگاه به سی‌دی و کتاب تبدیل شود و در اختیار دیگران قرار گیرد که اگر این اتفاق رخ دهد تولید علم نیز صورت گرفته است.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: با چنین نگاه بلندی، ما می‌توانیم به بازار کتاب، علم و دانش به ویژه در حوزه دیانت، اخلاق و معنویت رونق بدهیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم و فناوری‌ خاطر نشان کرد: باید با تلاش و کوشش همه‌جانبه همین اتفاق در حوزه دین و در حوزه علمیه رخ بدهد و ان‌شاءالله همه دست به دست هم دهیم تا قم به بازار نشر کتاب و معارف تبدیل شود.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول