اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبر داد

افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان / اتمام احداث پتروشیمی کردستان در سال 94

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: در سایه تعامل و همدلی مسئولان و مدیران اجرایی بستر توسعه استان فراهم شده و شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی برای سرمایه‌گذاری در استان نسبت به گذشته تمایل بیشتری دارند.

افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان / اتمام احداث پتروشیمی کردستان در سال 94
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شرکت سرمایه‌گذاری کارآفرینان رجال که یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی صنعتی کشور است برای سرمایه‌گذاری در استان ابراز تمایل کرده است.
وی افزود: این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله احداث کارخانه پتروشیمی، طرح تولید فرآورده‌های لبنی، تولید مکمل‌های سوختی و همچنین در بخش کشاورزی استان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
شهبازی با بیان اینکه طرح احداث کارخانه پتروشیمی و تولید اوره و آمونیاک که در استان اجرایی می‌شود ظرفیت تولید 75 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 150 هزار تن اوره را در سال دارد، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها این طرح با سرمایه ثابت 457 میلیارد تومان و اشتغالزایی 200 نفر، در سال 1394 به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی همواره از اهداف برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور بوده است برخی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع غذایی استان را برشمرد و از مطالعات امکان‌سنجی مقدماتی طرح تولید فرآورده‌های لبنی توسط این شرکت در استان خبر داد.
وی ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود این طرح با سرمایه‌گذاری ثابت 250 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 20 میلیارد ریال، 90 نفر اشتغالزایی داشته باشد.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود طرح تولید مکمل سوخت با ظرفیت 150 هزار تن و سرمایه‌گذاری ثابت 60 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌هایی دانست که شرکت کارآفرینان رجال در استان اجرایی می‌کنند.
استاندار کردستان افزود: در این طرح مواد خام اولیه ( گازوئیل و نفت گاز) از اقلیم کردستان عراق وارد و پس از بالا بردن درجه اکتان و اخذ استاندارد، به کشور افغانستان صادر می‌گردد.
وی ادامه داد: این طرح در شهرستان مریوان اجرا می‌شود و مجوز آن در حال صدور است.
گفتنی است شرکت سرمایه‌گذاری کارآفرینان رجال که از شرکت‌های بسیار معتبر کشوری است برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشت و دامداری استان نیز اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/غ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول