اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد

افزایش رشته‌های تخصصی حوزه / پاسخگوی تمام علاقمندان به تحصیل در حوزه نیستیم

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از افزایش رشته‌های تخصصی حوزه از 12 رشته به 20 رشته خبر داد.

افزایش رشته‌های تخصصی حوزه / پاسخگوی تمام علاقمندان به تحصیل در حوزه نیستیم
آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، زمان حاضر را، زمان شکوفایی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم دانست و اظهار داشت:‌ در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار بالایی به انواع مختلف در قم وجود دارد که علاقمندان به علوم دینی و تحقیق و مطالعه در مباحث دینی می‌توانند در حد کافی از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.
وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های علمی در حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: هر کدام از این انجمن‌ها دارای 100 تا 200 عضو از فضلای حوزه هستند که هر کدام در قسمت‌های مختلف مشغول تحقیق، بررسی و کتابت هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه رشته‌های تخصصی بسیار متنوع و رو به ازدیادی در حوزه علمیه قم داریم، ابراز داشت: در گذشته رشته‌های تخصصی حوزه حدود 12 رشته بوده که در حال حاضر این تعداد به بیش از 20 رشته رسیده است و تعدادی هم تقاضا برای تاسیس رشته‌های جدید وجود دارد.
وی با اشاره به وجود مراکز پژوهشی فراوان در حوزه تاکید کرد: هر کدام از این مراکز در بخشی فعالیت و تحقق می‌کنند.
آیت‌الله مقتدایی برپایی نمایشگاهی برای ارائه پایان‌نامه‌های حوزوی را مورد توجه قرار داد و گفت: اخیرا در کتابخانه مدرسه فیضیه نمایشگاهی برپا و پایان‌نامه‌های حوزوی در آنجا به نمایش گذاشته شده و افراد علاقمند می‌توانند از این پایان‌نامه‌ها استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال برای ورود به حوزه و شرکت در درس‌های حوزوی را فراوان دانست و ابراز داشت: این استقبال به گونه‌ای است که ما پاسخگوی همه علاقمندان به ورود به حوزه نیستیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ظرفیت موجود، پاسخگوی جوان‌هایی که با انگیزه دینی و اسلامی و با ریشه تدین خانوادگی علاقمند به تحصیل در حوزه هستند،‌ نیست.
وی با بیان اینکه برخی از جوانان علاقمند از دانشگاه‌های معتبر کشور انصراف می‌دهند و در حوزه مشغول به تحصیل می‌شوند، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که ظرفیت‌های حوزه و مدارس علمیه را توسعه دهیم تا بتوانیم تمام کسانی را که علاقمند به تحصیل در دروس حوزوی هستند پذیرش کنیم.
آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم آن‌گونه که در شأن حوزه‌های علمیه است، وسیله و امکانات لازم را فراهم کنیم و پاسخگوی نیازها باشیم.
انتهای پیام/و10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول