اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

8 هزار نیروی پلیس اصفهان امنیت صندوق‌های رأی را تأمین می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از اعلام آمادگی 8 هزار نفر نیروی پلیس امنیت صندوق‌های رای در استان اصفهان خبر داد.

8 هزار نیروی پلیس اصفهان امنیت صندوق‌های رأی را تأمین می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به آمار 9 ماهه جرائم در سال جاری و روند سیر نزولی آن در استان اصفهان، اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری  57 درصد سرقت داشته‌ایم و هر ماه این مقدار با کاهش روبه رو بوده به گونه‌ای که به 26 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه انواع سرقت در استان اصفهان 19 درصد کاهش یافته است، افزود: جرائم خشن نیز سه درصد کاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به افزایش 43 درصدی کشفیات مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: میزان جمع‌آوری تجهیزات گیرنده ماهواره‌ای 357 درصد افزایش داشته ‌و در این راستا 136 هزار گیرنده ماهواره جمع‌آوری و کشف شد.

وی به تعداد تماس‌های مردم با شماره 197 اشاره کرد و گفت: در سطح استان تماس‌های تقدیر و تشکر 25 درصد افزایش و 60 درصد کاهش شکایات داشته‌ایم و با افزایش 90 درصدی پیشنهادات و کاهش چهار درصدی انتقادها روبه رو بوده‌ایم.

کرمی همچنین از کاهش 10 درصدی تصادفات منجر به فوت در اصفهان خبر داد و افزود: با وجود افزایش سفرها و تولید روز افزون اتومبیل و نیز شماره‌گذاری‌ها با کاهش تصادفات منجر به فوت روبه رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام جرائم صورت گرفته در استان اصفهان اعم از مفاسد، سرقت‌های مالی و اقتصادی، نزاع و درگیری نسبت به 9 ماهه سال گذشته برابر و در ماه گذشته تنها یک برابر افزایش در سرقت داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: برای پایان سال چندین مناسبت مهم همچون انتخابات،جشن‌های 22 بهمن و سفرهای نوروزی را در پیش داریم که پلیس تمهیدات ویژه‌ای نیز در این خصوص اندیشیده است.

وی از تمهیدات پلیس در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: به منظور حفاظت از صندوق‌های رای برای برخی مکان‌ها پیش‌بینی محافظ صندوق دو تا سه نفری در نظر گرفته‌ایم که در مجموع 8 هزار نفر را برای حفاظت از صندوق‌ها آموزش داده‌ایم.

کرمی همچنین اضافه کرد: نیروهایی را برای مراحل اجرایی و نظارتی پیش بینی کرده و نیز گشت‌های ویژه‌ای برای مناطق شهر‌های بزرگ در نظر گرفته‌ایم که کنترل بیشتری بر امر انتخابات داشته باشند.

وی در ادامه به تمهیدات پلیس برای چهار‌شنبه آخر سال اشاره داشت و گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم، اگر انتخابات به دور دوم برسد، با چهار شنبه آخر سال برخورد می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای برای آن و نیز شادمانی در این روز در نظر گرفته‌ایم.

 

*با قاچاق مواد منفجره به شدت برخورد می‌کنیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در نظر داریم، چهار‌شنبه آخر سال امسال همانند سال گذشته جشن‌ها خارج از شهر و در محافل خانوادگی برگزار شود.

وی از متولیان امر خواستار همکاری بیشتری شد و اظهار داشت: به صاحبان برخی مشاغل که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، هشدار داده‌ایم که مواد اولیه منفجره را به افرادی که درصدد ساخت مواد محترقه هستند، نفروشند.

کرمی با تاکید به اینکه با قاچاق مواد منفجره به شدت برخورد می‌کنیم، ادامه داد: وزارت دفاع خود تولید کننده مواد محترقه کم خطر است که شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها مجوز گرفته و این مواد بی‌خطر را از خود وزارت دفاع خریداری کنند.

وی از طرح جمع آوری مجرمان معتاد سابقه دار در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: به دلیل افزایش حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز برای مجرمان برنامه خاصی داریم که آن‌ها را به طور کامل تحت کنترل پلیس درآوریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان این طرح را در ادامه طرح سال گذشته برشمرد و افزود: برای مجرمانی که پرونده بیش از دو تا سه مورد خلاف داشته باشند این طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 200 نفر را که بسیاری از جرائم توسط این افراد انجام می‌شود، را شناسایی کرده‌ایم که امسال امنیت بیشتری نسبت به سال گذشته در نوروز برقرار شود.

کرمی از کلاس‌های آموزشی و بصیرت متناسب با مناسبت‌های پیش رو و آغاز به کار این کلاس‌ها در روز گذشته خبر داد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی و نیز خانواده‌ها آموزش‌های لازم را در خصوص مسائل روز بصیرت افزایش داده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول