اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

بازدید 150 هزار نفر از نهمین نمایشگاه قرآن هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طی مدت شش روز، بیش از 150 هزار نفر از شهروندان هرمزگانی از نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در بندرعباس بازدید کردند.

بازدید 150 هزار نفر از نهمین نمایشگاه قرآن هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در هرمزگان (از 19 تا 24 دی‌ماه) کم‌نظیر بوده است، اظهار داشت: از دلایل اصلی استقبال مردم می‌توان به زمان خوب برگزاری نمایشگاه و هم‌چنین محصولات جدید و نرم‌افزاری قرآنی، تخفیف 50 درصدی و حضور ناشران مطرح از سراسر کشور اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور مثال‌زدنی مردم با همکاری و هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش نیز روزانه یک هزار و 500 نفر دانش آموز از نمایشگاه بازدید کردند.
دبیر نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم هرمزگان از صدا و سیما و اصحاب مطبوعات، رسانه و خبرگزاری‌های هرمزگان قدردانی و بیان داشت: از دلایل دیگر استقبال مردم از نمایشگاه می‌توان از اطلاع‌رسانی و تبلیغات شهری مناسب و هم‌چنین پوشش رسانه‌ای و مطبوعاتی نمایشگاه نهم نام برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: نقش ادارات، سازمان‌های فرهنگی، موسسات قرآنی و... نیز در برگزاری مطلوب نمایشگاه بسیار موثر بوده و امیدواریم این مشارکت و همیاری هم‌چنان در سایر حوزه‌های فرهنگی هنری نیز تداوم یابد.
مریدی‌زاده در ادامه افزود: به گفته همگان استقبال مردم در این دوره قابل مقایسه با نمایشگاه‌های گذشته نیست و این امر نشانگر آن است که گرایش مردم و خانواده‌ها به مسائل قرآنی رشد قابل توجهی داشته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم به اثبات رساند که مردم هرمزگان عاشق قرآن و معارف دینی و مذهبی هستند.
مریدی‌زاده بیان داشت: در دولت نهم و دهم با سیاست‌گذاری عالمانه به صورت هماهنگ گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در دستور کار همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه حوزه فرهنگ قرار گرفت و خوشبختانه شاهد به ثمر نشستن اهداف مورد نظر هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، راه‌اندازی موسسات قرآنی، اولویت دادن به آثار هنری تولید شده در شاخه‌های فرهنگی و هنری با موضوعات قرآنی و دینی، حمایت از پدید آورندگان آثار معنوی و... از جمله اقدامات این اداره‌کل طی چند سال اخیر است.
دبیر نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم هرمزگان یادآور شد: بدون تردید گسترش فرهنگ قرآنی، دینی و مذهبی، ضامن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و توسعه روزافزون معارف قرآنی در آینده هم‌چنان با همت و تلاش مضاعف‌تری ادامه خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها و به ویژه مناطق روستایی گفت: بخش زیادی از استان پهناور هرمزگان از محرومیت‌های تاریخی و فرهنگی رنج می‌برد و سعی داریم با جذب مشارکت‌های مردمی، خدمات فرهنگی و قرآنی را در مناطق روستایی استان هرمزگان توسعه دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان فعالیت‌های نمایشگاهی را بهترین روش برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات فرهنگی دانست و اذعان داشت: طی سال آتی نمایشگاه‌های قرآنی را در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول