اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد نهبندان خبر داد

اجرای بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرایی شدن بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری از ابتدای سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

اجرای بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در نهبندان
سیدحسین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: این شهرستان دارای مردمی فرهنگی و فرهنگ دوست است و از این رو در صدد شدیم تا برنامه‌های فرهنگی و هنری بیشتر و با کیفیت‌تری را در نهبندان اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در نهبندان برگزار و اجرایی شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با محوریت قرآن، نمایش، کتاب، نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی، همایش، اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف، محافل شعر، مسابقات فرهنگی و هنری، اهدای کتاب، جشنواره و جلسات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یک جشنواره با گستره استانی با عنوان "راهی به سوی آسمان" به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد.
هاشمی از صدور مجوز برای یک کانون آگهی و تبلیغات در شهرستان طی سال گذشته خبر داد و افزود: هم‌اکنون این کانون آگهی و تبلیغات در نهبندان فعالیت می‌کند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تعداد نشریات موجود در شهرستان گفت: نهبندان طی سال‌های گذشته دارای یک نشریه (هفته نامه سوغات) بوده و در ابتدای سا‌ل‌جاری مجوز یک دو هفته‌نامه دیگر در نهبندان صادر و هر دو هفته یک‌بار روی گیشه روزنامه‌فروشی‌های نهبندان قرار می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان در مورد حمایت از آثار و چاپ آنها در شهرستان اظهار داشت: در این زمینه نویسندگان و پژوهشگران نهبندان رغبت چندانی برای ارائه آثار خویش به این نهاد به منظور چاپ ندارند و در سال‌جاری فقط یک مورد مجموعه مستندات با موضوع (خرافات در نهبندان) برای چاپ به این اداره ارسال شد.
هاشمی اضافه کرد: هم‌چنین امسال یک کتاب به منظور چاپ در اختیار این نهاد قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: امسال تنها یک نفر در حرفه مطبوعات به منظور استفاده از کمک ویژه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت بخشی از حق بیمه به این اداره مراجعه کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان در پاسخ به این سئوال که در سال‌جاری چه تعداد کتاب به ادارات و کتابخانه‌ها اهدا شده، یادآور شد: در 9 ماه سال‌جاری تعداد 3 هزار جلد کتاب به ادارات، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و مساجد اهدا شده است.
هاشمی ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد کتاب اهدایی مبلغی بیش از 150 میلیون ریال است.
وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، مسابقات فرهنگی هنری و تورهای هنری افزود: در سال‌جاری یک مورد نمایشگاه هنرهای تجسمی، پنج مسابقه فرهنگی و هنری و دو مورد تور هنری در حوزه هنرهای تجسمی و حوزه سینمایی برگزار و اجرا کردیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان در ارتباط با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان گفت: هم‌اکنون تعداد 25 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان فعال است.
هاشمی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال تعداد پنج کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی اولیه هر کانون مبلغ 4 میلیون ریال اعتبار نیاز است ولی برای راه‌اندازی هر کدام از این کانون‌های جدید مبلغ 6 میلیون ریال اعتبار هزینه کردیم.
وی تصریح کرد: امسال با حمایت مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی مبلغ 90 میلیون ریال اعتبار خاص به این 30 کانون فرهنگی و هنری نهبندان اختصاص یافته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان افزود: امسال برای 107 نفر از فعالان فرهنگی و هنری شهرستان کارت خرید الکترونیکی کتاب صادر شده است.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول