اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کاشان:

طرح کاهش آلودگی هوای کاشان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کاشان از پیشنهاد اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان در آینده نزدیک خبر داد.

طرح کاهش آلودگی هوای کاشان اجرا می‌شود
محمود قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، پیشنهاد طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان را یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آلاینده‌های این شهرستان دانست.
وی گفت: در این طرح وضعیت صنایع آلاینده، میزان آلایندگی و تعداد صنایع از این دست در سطح شهرستان کاشان بررسی می‌شود.
رئیس اداره محیط زیست کاشان تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان که هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد، طی مدت یک سال انجام می‌شود تا مسئولان بتوانند از نتایج آن، در سیاستگذاری‌های کاهش آلودگی بهره‌مند شوند.
این مسئول شهر اصفهان را دورنمایی از شهر کاشان خواند و خاطرنشان کرد: چنانچه وضعیت این شهرستان به لحاظ آلاینده‌ها بر همین منوال ادامه داشته باشد و دنباله‌رو شهر اصفهان باشد به زودی شاهد تعطیلی مدارس، ادارات و کسب و تجارت ناشی از آلودگی هوا هستیم.
قهرمانی بر لزوم وجود طرح و برنامه برای جلوگیری از بروز مشکلات عدیده زیست محیطی و افزایش بیماری و پیامدهای ناشی از رشد آلاینده‌های شهرستان کاشان تأکید کرد.
به گفته وی بروز آلودگی‌های قطب شمال حاصل آلاینده‌های آمریکاست لذا به طور یقین آثار آلاینده شهرهای بزرگ از جمله کاشان نه تنها این شهرستان بلکه مناطق اطراف را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری و آینده‌نگری برای جلوگیری از رشد آلاینده‌های شهرستان کاشان عنوان کرد: اصل 50 قانون اساسی به صراحت بیان کرده هر گونه فعالیت اقتصادی و اجتماعی و دیگر فعالیت‌هایی که همراه با آلایندگی باشد ممنوع و حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی در نظر گرفته است.
رئیس اداره محیط زیست کاشان در ادامه با اشاره به تفکرات زیست محیطی مسئولان کشور برای اجرای قانون محدوده شعاع 50 کیلومتری برای اصفهان و 120 کیلومتری تهران برای استقرار صنایع متذکر شد: در داخل این شعاع صنایع به غیر صنایع خدماتی و کشاورزی ممنوع اعلام شده است.
این مسئول در پایان تأکید کرد: چنانچه به این مهم توجه می‌شد امروز مشکلات آلاینده‌ها در این شهرها وجود نداشت.
همچنین ۲۵ دی ماه تا اول بهمن ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول