اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه هنری استان زنجان صورت می‌گیرد

آشکارسازی شاخص‌های ایثارگری در همه ابعاد در قالب هنر

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد جوشیده از انقلاب اسلامی نقش کلیدی در آشکارسازی شاخص‌های ایثارگری در همه ابعاد با به تصویر کشیدن آن در قالب هنر دارد.

آشکارسازی شاخص‌های ایثارگری در همه ابعاد در قالب هنر
غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حوزه هنری پشتوانه استواری در تحقق منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جهاد از عمیق‌ترین ریشه‌های اعتقادی مردم است، خاطرنشان کرد: این ریشه از فرهنگ جامعه ناشی می‌شود که طی قرون متمادی رشد کرده و در جنگ تحمیلی به ثمر رسیده است.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه جهاد به تلاش مقدس اطلاق می‌شود، اضافه کرد: این واژه بیانگر این است که باید یک تحول عظیم در جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به جهاد سازندگی و ورود فرهنگ جهادی در سازندگی ادامه داد: بر اساس تجربیات گذشته جامعه اسلامی ایران فرهنگ جهادی را در عرصه‌های مختلف به اوج رسانده است.
نظری نخستین گام در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در استان زنجان را برگزاری همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" در قالب جشنواره هنری عنوان و خاطرنشان کرد: این همایش با هدف نشر و ترویج فرهنگ جهادی برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه برگزاری همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" از جمله فعالیت‌های این حوزه طی 9 ماه سال جاری محسوب می‌شود، اضافه کرد: تعمیق و ایجاد خودباوری در تحقق جهاد اقتصادی، ایجاد انگیزه و افزایش زمینه‌های همیاری آحاد مردم در تحقق جهاد اقتصادی و ایجاد نگرش جهادی بین فرهیختگان، صنعتگران و هنرمندان از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: سیمای جهاد اقتصادی در قرآن و آموزه‌های اسلامی، چرایی جهاد اقتصادی و الزامات آن، جهاد فرهنگی پیش‌نیاز جهاد اقتصادی، جهاد اقتصادی و فرهنگ مدیریتی، جلوه‌های جهاد اقتصادی در هنر معماری ایرانی و اسلامی، رویکرد اقتصادی هنر در جهاد اقتصادی و جایگاه هنر در رواج و فرهنگ‌سازی جهاد اقتصادی، جلوه‌های جهاد اقتصادی در هنرهای نمایشی و تصویری و جلوه‌های جهاد اقتصادی در ادبیات فارسی از جمله موضوعات مقالات همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول