اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان:

فرقه‌های نوظهور انحرافی سبب ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان پیدایش فرقه‌های نوظهور انحرافی را موجب اختلاف افکنی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

فرقه‌های نوظهور انحرافی سبب ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدآقا حسینی ظهر امروز در نشست عرفان اسلامی ویژه سومین جشنواره ملی مطالعات قرآن و دانشجویان کشور در سنندج، اظهار داشت: در شرایط فعلی روحانیت با سیل عظیمی از شبهات و فرقه‌های نو ظهور روبه‌رو شده که البته افزایش روز افزون این پدیده‌های نوظهور یک خطر بزرگ برای اندیشه‌های ناب اسلامی است.
وی تصریح کرد: پیدایش فرقه‌های نوظهور انحرافی موجب اختلاف افکنی در جامعه اسلامی می‌شود و باید با حمایت و تقویت همه جانبه معارف ناب اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.
 وی در ادامه به بیان مبانی عرفان اسلامی و راه‌های تشخیص آن پرداخت و عنوان کرد: در عصر حاضر دشمنان به دنبال سوء استفاده از گرایش جوانان ایرانی به سوی معنویت هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان افزود: با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باید همه مسئولان و به ویژه روحانیون در این زمینه با حساسیت و مسئولیت و هوشیاری بیشتر عمل کنند.
وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام و نظام اسلامی همواره درصدد هدف قراردادن ذهن جوانان و نوجوانان به سوی فرقه‌های مختلف شبیه‌سازی شده خود هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان، معقوله عرفان را بحثی پیچیده‌ای خواند و گفت:  بحث عرفان به حدی سخت و پیچیده است که بعضی آن را به تیری دولب تعبیر کرده‌اند که کوچک‌ترین لغزشی در آن موجب سقوط  انسان در پرتگاه غفلت خواهد شد.
حسینی بر دانستن و شناخت دروازه‌ها و گذرگاه‌های ورودی به عرفان تاکید کرد و افزود: آنچه انسان را به تعالی خواهد رساند و منجر به تقرب او به سیر و سلوک عرفانی خواهد شد شناخت و آگاهی از معابر ورودی به عرفان است.
وی با بیان اینکه عرفان‌های نوظهور و دروغین یکی از موضوعات روز جامعه است، خاطر نشان کرد: عرفان بی‌شریعت ‌بی‌ارزش، و شریعت بی‌عرفان هم دروغ است.
وی در ادامه اضافه کرد: عرفان سیر معنوی و روحانی است که انسان را از مرتبه کنونی به مراتب عالی‌تر و رابطه نزدیک‌تر با خداوند می‌ رساند و او را در دانایی، عشق و قدرت بی‌کران محو می‌سازد.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول