اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون پژوهشی و فناوری در امور تجاری‌سازی وزارت علوم:

همدان یکی از مناطق پنج‌گانه پارک‌های علم و فناوری شد

خبرگزاری فارس: مشاور معاون پژوهشی و فناوری در امور تجاری‌سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تبدیل همدان به یکی از مناطق پنج‌گانه پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

همدان یکی از مناطق پنج‌گانه پارک‌های علم و فناوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جبار رشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی پارک‌های علم و فناوری در همدان اظهار کرد: سرمایه گذاری در راستای شبکه‌سازی پارک‌ها و مناطق فناوری تاکنون شامل دو منطقه می‌شد که اکنون به پنج منطقه تقسیم شدند.
وی بیان داشت: در همین راستا هر شش استان در یک منطقه قرار می‌گیرند و پارک‌های جوان و پیر در کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانند برای همگون سازی و موازی سازی اقدام کنند.
مشاور معاون پژوهشی و فناوری در امور تجاری‌سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: یکی از مناطق پنجگانه مرکز همدان است که به عنوان دبیرخانه مطرح شده است که می‌تواند موجب توازن پارک‌های این منطقه شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز اظهار کرد: چهارمین نشست از سلسله نشست‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای پارک علم و فناوری استان همدان در سه دوره آموزشی به مدت سه روز در همدان بر گزار می‌شود.
خسرو پیری تصریح کرد: شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری، ایده و فرصت و آشنایی با سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر در حوزه فناوری از مباحث این دوره آموزشی به شمار می‌رود.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه پارک‌های علم و فناوری و لزوم شبکه‌سازی و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع امور علمی و فناوری و با گسترش و توسعه مباحث فناوری ارتباطات و اطلاعات، پارک علم و فناوری استان همدان دوره آموزشی شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.
وی اذعان داشت: مشاور معاون پژوهش و فناوری در امور تجاری‌سازی وزارت علوم، سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان و معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان همدان مدرسان این دوره آموزشی هستند.
پیری خاطرنشان کرد: در این دوره مدیران، کارشناسان سایر پارک‌های کشور، مخترعان، نوآوران و اساتید با هدف آموزش نقش شبکه‌ها در توسعه یافتگی کشورهای مطرح، تأثیر شبکه در رشد و توسعه فناوری و همچنین مباحث مرتبط حضور می‌یابند.
وی در ادامه بیان داشت: پارک علم و فناوری استان همدان در راستای توسعه و تجهیز، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی نانوبیوتکنولوژی را در برنامه‌های خود قرار داده است که در این مرکز دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه تبدیل می‌شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در پایان سخنانش اضافه کرد: پارک‌ها اثربخشی تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و مراکز علمی را در جامعه با فراهم کردن زمینه ایجاد شرکت‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته و نوآور و دست‌یابی به بازارهای جهانی مهیا می‌سازند.
انتهای پیام/خ۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول