اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد

فارس از استان‌های امن کشور است / عزم مسئولان در برخورد با جرایم خشن

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه این استان از استان‌های امن کشور است، گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی قوه قضائیه، میانگین جرائم ارتکابی در فارس از میانگین کشوری پایین‌تر است.

فارس از استان‌های امن کشور است / عزم مسئولان در برخورد با جرایم خشن
ذبیح‌الله خدائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با عزم جدی مسئولان با افراد مجرم که به جرایم خشن مرتکب شده و امنیت این استان را به مخاطره می‌اندازند با قاطعیت تمام برخورد می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در مبارزه با جرایم و ایجاد امنیت باید انجام شود را پیشگیری دانست و افزود: با ایجاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این استان، برای دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم که در این زمینه ما را در پیشگیری از  وقوع جرم همراهی می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: امروز مهم‌ترین بخش دستگاه قضا پیشگیری محسوب می‌شود و این باعث شده تا در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق وارد شویم.
وی ادامه داد: معتقدیم برای داشتن جامعه‌ای امن، عوامل مختلفی تأثیرگذار بوده که مهمترین عامل مؤثر در ایجاد امنیت مشارکت مردم است.
خدائیان خاطرنشان کرد: عامل دیگر که مردم به حوزه قضا، اطلاعات و امنیتی می‌توانند کمک کنند موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که آن را باید یک وظیفه همگانی بدانند.
وی تصریح کرد: در فارس یکی از برنامه‌های ما برخورد جدی با جرائم است که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد و برای جرائم خشن مدیریت پرونده‌های مهم در این استان را پیش‌بینی کردیم و جرمی که اتفاق می‌افتد رئیس دادگستری شهرستان و استان تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنند.
خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود میانگین رسیدگی به  پرونده‌های قضایی فارس را 60 روز عنوان کرد و بیان داشت: این نیز به نوع پرونده‌ها بستگی دارد و گاهی ممکن است برخی پرونده‌ها به طول انجامد.
وی ادامه داد: دادگستری به دنبال کاهش موجودی پرونده‌های قضایی در شعبه است و امیدواریم به جایی برسیم که مردم از مدت زمان دادرسی راضی باشند.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول