اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

منتظر واقعی باید مبارز عملی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: منتظر واقعی کسی است که در مرحله عملی بتواند زمینه‌ساز و مبارز باشد.

منتظر واقعی باید مبارز عملی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسمی که به مناسبت نامگذاری روز اربعین حسینی (ع) به عنوان سالروز بازسازی عتبات عالیات به نام استان کرمانشاه ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد‌: عزاداری شیعیان و زیارت امام حسین (ع) در روز عاشورا پاداش، خیر و برکت برای دوستداران ایشان به همراه دارد و معصومین (ع) بر آن تاکید فراوان دارند.
وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) با مسئله انتظار امام زمان (عج) عجین است، تصریح کرد: عزاداری و انتظار امام زمان از افضل عبادت‌ها و شاخ و برگ، دین و ایمان است.
مغیثی گفت: دین و ایمان مراحلی دارد که اعتقاد، اخلاق و عبادت از مراحل آن است.
وی تصریح کرد: در مرحله اول عزاداری برای امام حسین (ع) یک مسئله قلبی و اقتضای انسانیت بشر است و در مرحله بالاتر آن که مرحله زبانی است، ما سرآمد هستیم.
امام جمعه نهاوند افزود: مرحله لسانی عزاداری امام حسین (ع) برکات بی‌شماری برای ما داشته است اما باید از این مرحله عبور کرده و به مرحله عمل برسیم که از دو مرحله قبل مهم‌تر است.
وی مرحله عمل را محقق کردن اهداف امام حسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم و به مرحله عمل برسیم چرا که مراحل قبلی مقدمه این مرحله هستند.
مغیثی تصریح کرد: آنچه در روایات مورد تاکید قرار گرفته عمل است، نه صرف زبان و شعار، و ما در رابطه با امور دنیوی به این نتیجه رسیده‌ایم که تا عمل نباشد، نتیجه نمی‌گیریم.
وی با بیان این پرسش که چرا هنوز یزیدیان زمان بر دنیا مسلط هستند، اظهار کرد: اعتقاد صرف موثر نیست و باید مقدمات عملی شده تا زمینه واقعی ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.
مغیثی خاطرنشان کرد: مقدرات الهی خارج از عمل ما نیست و امروز اگر به برکت خلوص نیت امام خمینی (ره) ایران اسلامی از عزت و اقتدار برخوردارست به دلیل اقدام و عملی است که امام (ره) در راه اعتقاداتش انجام داد.
امام جمعه نهاوند اظهار کرد: اگر عزاداری هدف باشد، موثر واقع نخواهد شد چراکه عزاداری، نماز، روزه، حج و ... وسیله رسیدن به هدف هستند.
وی در پایان گفت: عزاداری آگاهانه همراه با بصیرت اثرگذار است و بدون عمل و اقدام نتیجه چندانی ندارد؛ مقابله با تهاجم فرهنگی و دوری از اعتیاد و ... در حال حاضر می‌تواند از اقدامات عملی ما باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول