اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

نماینده مردم نباید به قدرت و ثروت وابسته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: عدم وابستگی به ثروت و کانون‌های قدرت از مهمترین معیارهای یک کاندیدای خوب است و مردم باید در انتخاب اصلح به این موضوع دقت کنند.

نماینده مردم نباید به قدرت و ثروت وابسته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: افراد زیادی به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی به صحنه آمده‌اند که مردم باید در انتخاب اصلح برخی ملاک‌ها و معیارها را درنظر گیرند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین معیارهای یک کاندیدای خوب این است که نباید به ثروت و کانون‌های قدرت وابستگی داشته باشد که در این زمینه مردم با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی بیشتر کاندیداها را به خوبی می‌شناسند.
خطیب جمعه طبس بیان کرد: طبیعی است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی حرف‌ها و شایعه‌ها زیاد می‌شود، اما مردم باید دقت کرده و تنها آنچه صحیح و حق است را بر زبان جاری کنند.
امام جمعه طبس همچنین به سخنی از مقام معظم رهبری درباره انتخابات اشاره کرد که می‌فرمایند: «اخلاق انتخابات رعایت شود، به قانون عمل شود و مردم با آگاهی و بصیرت در صحنه حضور داشته باشند.»
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به شهادت دانشمند کشورمان شهید مصطفی احمدی‌روشن، یادآور شد: مصاحبه‌ها و اعلامیه‌های خانواده این شهید و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیانگر این است که راه شهدا همچنان ادامه دارد و دشمن با ترور دانشمندان ما هرگز نمی‌تواند جلوی پیشرفت کشور را بگیرد.
مهاجریان ضمن گرامیداشت یاد شهید مصطفی احمدی‌روشن، تصریح کرد: دانشمندان سرمایه‌های بزرگ کشورمان بوده و برای ما ارزش زیادی دارند که باتوجه به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دشمنان برای ترور دانشمندان، لازم است مسئولان امنیتی کشور در راستای حفاظت از دانشمندان و نخبگان توجه بیشتری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، شرایط امروز انقلاب اسلامی ایران و کشور امام زمان(عج)، شرایط شعب ابی‌طالب نیست، بلکه امروز کشور ما در شرایط جنگ‌های بدر و خیبر قرار دارد.
خطیب جمعه طبس ادامه داد: پس از بعثت رسول مکرم اسلام(ص) که هنوز اسلام و مسلمانان قدرتی نیافته بودند، مشکران اقدام به محاصره مسلمانان در شعب ابی‌طالب به مدت سه سال کردند، اما در جنگ‌های بدر و خیبر در عین حالی که تعداد مسلمانان بسیار کمتر از مشرکان و کفار بود با مدد خداوند متعال، کفار شکست خوردند.
وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت، عزت و اقتدار است و دشمن نمی‌تواند قصد سوئی علیه این کشور داشته باشند.
امام جمعه طبس همچنین با اشاره به تأسیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی معادن در طبس، اظهار داشت: باتوجه به تعدد و تنوع معادن در طبس، راه‌اندازی این دفتر لازم بود، که امیدواریم این کار موجب بهره‌برداری بهتر و صحیح‌تر از معادن شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول