اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضور اسیران در اربعین استمرار مسیر شهدای عاشوراست

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اسرای کربلا گزارش‌دهندگان لحظه لحظه حالات عاشورا هستند و حضور آنها در اربعین تجدید میثاق با شهدا برای استمرار مسیر شهدای عاشوراست.

حضور اسیران در اربعین استمرار مسیر شهدای عاشوراست
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرماید «هر کس 40 روز اخلاص داشته باشد، خداوند چشمه‌های حکمت، دانش، بصیرت و معرفت را بر زبانش جاری می‌کند».
وی خاطر نشان کرد: عدد 40 در شرع مقدس قابل اهمیت بوده و اربعین امام حسین(ع) یکی از عظمت‌های محرم و صفر و در واقع بازخوانی هدف این امام بزرگوار از سوی اسرا و اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: اربعین حسینی نشان‌دهنده عظمت جبهه مقاومت اسلامی است و اینکه اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهل بیت ایشان ذره‌ای از اهداف خود عقب‌نشینی نکردند.
 وی تصریح کرد: ما با تاسی به سیدالشهدا(ع) در همه صحنه‌هایی که دشمن قصد داشت ما را ضعیف کند و به حذف فیزیکی بکشاند، مقاومت کردیم.
رضوی‌مهر با اشاره به نقش اسرای کربلا گفت: اسرای کربلا گزارش‌دهندگان لحظه لحظه حالات عاشورا هستند و حضور آنها در اربعین تجدید میثاق با شهدای عاشورا برای استمرار مسیر آنهاست.
وی یادآور شد: حضرت زینب(س) به عنوان پیام‌رسان اربعین در زبان دشمنان اینگونه توصیف شده است که همانند پدرش امیرمومنان(ع) کلام می‌گفت و مانند برادرش حسین(ع) از شجاعت برخوردار بود.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: اربعین روز حضور بازماندگان کربلا و همسنگران شهدا در صحنه کربلاست که با آب فرات غسل کردند و با اشک دیده، پیوند خود به سیدالشهدا(ع) و اهداف و آرمان امام حسین(ع) را فریاد کشیدند.
وی خاطر نشان کرد: خواندن قرآن از دو لب مبارک سالار شهیدان بر روی نی تمام تبلیغات سوء دشمنان را باطل و نقش بر آب کرد.
رضوی‌مهر عنوان داشت: ما باید با پیروی از اباعبدالله‌الحسین(ع) متمسک به قرآن شویم و مانند حضرت زینب(س) بر بالاترین منابر جبهه مقاومت فریاد قرآنی سر دهیم.
وی خاطر نشان کرد: امروز ملت‌های به‌پاخاسته و خیزش‌های اسلامی، سیدالشهدا را تنها عنصر بیداری و اهرم انسجام می‌دانند و با اجتماع بر محور آن آرمان‌های وی را بازخوانی می‌کنند و به آیه «واستقم کما امرت» لبیک گفته تا مسیر بالندگی و دشمن‌شکنی را بپیمایند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مقاومت و ایستادگی زنان در بحرین گفت: زنان بحرینی در زیر شکنجه‌ها، حضرت زینب(س) را به یاد می‌آورند.
وی عنوان داشت: اگر مظلومان بحرین مورد هجمه دشمنان، اصابت سربازان آل‌سعود و آل‌خلیفه قرار می‌گیرند به خاطر این بوده که صدای آنها دشمن‌شکن است و فریاد مظلومان بحرین بر پشت استکبار و صهیونیسم لرزه انداخته است.
رضوی‌مهر تاکید کرد: باید از اربعین امام حسین(ع) پیام استقامت، صبر، شجاعت، ایستادگی، استمرار، بصیرت و ولایت‌مداری یاد بگیریم و این پیام را سینه به سینه برای افراد دیگر بازگو کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول