اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ترور دانشمندان ایرانی راه به جایی نخواهد برد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی تمام راه‌ها را پیموده و اکنون به ترور دانشمندان و جوانان باانگیزه ایرانی روی آورده‌اند اما باید بدانند که این نقشه‌ها راه به جایی نبرده و ملت ایران همچنان به مسیر خود ادامه خواهد داد.

ترور دانشمندان ایرانی راه به جایی نخواهد برد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام‌ خمینی(ره) قم برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی تمام راه‌ها را پیموده و اکنون به ترور دانشمندان و جوانان باانگیزه ایرانی روی آورده‌اند اما باید بدانند که این نقشه‌ها راه به جایی نبرده و ملت ایران همچنان به مسیر خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به رشد علمی ایران و افزایش تعداد مقالات علمی گوناگون در چند ساله اخیر افزود: این مسئله با افول علمی غرب همزمان شده است در حالیکه امکانات و ابزار فراوانی در اختیار آنهاست اما باید توجه کرد که نخستین عامل افزایش علم در هر کشور،‌ نیروی انسانی بوده و جوانان ایران با تلاش خود در این مسیر گام نهاده‌اند بنابراین ترورهای کور دشمنان راه به جایی نمی‌برد.
استاندار قم گفت: مردم ایران از امام حسین(ع) و یاران او درس گرفته و در مقابل ترور فرزندان خود دچار تزلزل نمی‌شوند و این مسئله‌ای است که موجب شگفتی تمام جهانیان می‌شود.
وی استقامت مردم ایران را حاصل قدرت عاشورا دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز بارها فرمودند که ما هرچه داریم از برکت محرم و صفر است و این امر به خوبی در کشور ما احساس می‌شود.
موسی‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه کتاب حوزه در قم افزود: هرچند هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم اما حرکتی برای رسیدن به اهداف عظیم صورت گرفته و با توجه به اینکه قم قطب علمی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود باید تلاش کنیم تا در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگ، رشد قابل توجهی داشته باشیم.
وی از همه دولتمردان خواست قم را با نگاهی فراتر از یک استان بنگرند و گفت: مقام معظم رهبری با نگاه بلند خود،‌ قم را به عنوان یکی از استان‌های کشور اعلام کرد زیرا بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع و نیز قرارگاه مراجع عظام تقلید در این شهر وجود داشته و به تعبیر ایشان،‌ قم آبروی جمهوری اسلامی است.
استاندار قم ادامه داد: هرجا که نامی از انقلاب و امام خمینی(ره) و نیز مذهب تشیع برده می‌شود، نام شهر قم به ذهن متبادر می‌شود بنابراین نگاه به قم باید فراتر از یکی از استان‌های کشور بوده و به این ترتیب در برنامه‌ریزی‌ها و اختصاص بودجه به ویژه در بحث فرهنگی تحولات خوبی در قم ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر وجود بستر و نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم اظهار کرد: باید نگاه ویژه‌ای به قم در قالب چشم‌انداز فرهنگی کشور وجود داشته باشد.
موسی‌پور با اشاره به احداث تالار مرکزی شهر قم و رفع مشکلات این پروژه افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم نسبت به تامین اعتبارات این مرکز همت مضاعفی داشته باشد تا کار احداث آن بیش از این به درازا کشیده نشود ضمن اینکه در زمینه کارهای نرم‌افزاری نیز کارهای بسیار خوبی در قم صورت می‌گیرد که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه است.
وی بر گسترش کمی و کیفی نمایشگاه کتاب حوزه تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای این منظور باید به صورت سالانه بوده و بلافاصله پس از پایان هر نمایشگاه باید برای برگزاری نمایشگاه سال آینده تلاش شود.
استاندار قم ابراز کرد: نمایشگاه دائمی کتاب‌های مذهبی باید در مرکز شهر قم تشکیل شود و استانداری قم نیز در این زمینه آمادگی دارد ضمن اینکه در طرح حرم تا حرم این مسئله پیش‌بینی شده زیرا قم رتبه نخست نشر کتاب‌های مذهبی را در کشور داراست.
وی خواستار بررسی و نظارت بیشتر بر نشر کتاب‌های مذهبی شد و گفت: کتاب‌های دینی باید به صورت وزین و فاخر منتشر شده و هر اثری با این عناوین در اختیار مردم قرار نگیرند و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی امر وارد کار شده و از اندیشمندان دینی نیز استفاده کند.
موسی‌پور با اشاره به الگوگیری کشورهای اسلامی از انقلاب ایران خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید با نیازسنجی جامعه و تالیف کتاب‌های دینی مورد نیاز نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشد زیرا حاصل عمر هر دانشمند آثاری است که توسط او نوشته می‌شوند و با توجه به کمبود زمان باید نیازسنجی صحیح صورت گیرد.
وی خواستار توجه ویژه رسانه‌های گروهی به مسئله‌ نشر کتاب‌های دینی شد و افزود: تلاش همه دست‌اندرکاران موجب می‌شود که خداوند نیز توفیق بیشتر کارهای فرهنگی و دینی را نصیب ملت ایران کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول