اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی:

توزیع جمعیت باید به درستی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: در تهیه طرح آمایش سرزمین، توزیع جمعیت باید به درستی صورت گیرد.

توزیع جمعیت باید به درستی صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، میر محمد غراوی در همایش توانمندسازی شهرهای کوچک اظهار داشت: در تهیه طرح آمایش سرزمین باید توزیع جمعیت به درستی انجام شود.
وی افزود: از یک‌هزار و 142 شهری که در کشور وجود دارد حدود 800 شهر کمتر از 25 هزار نفر جمعیت دارند که این تعداد شهر جزو شهرهای کوچک محسوب می‌شوند.
غراوی بیان کرد: نگرش جدید در شهرهای کوچک به این صورت است که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از مهاجرت مردم شهرهای کوچک به سمت کلان‌شهرها جلوگیری کرد و در طول زمان از تعداد جمعیت شهرهای کوچک کاسته نشود.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که سند آمایش سرزمین محقق نشده است، تصریح کرد: این سند جزو سندهای بالادستی محسوب شده و تا اجرایی نشود سندهای پایین‌دست نیز محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: عدم اجرای سند آمایش سرزمین سبب می‌شود که روستاها و شهرهای کوچک خالی از جمعیت شده و کلانشهرها نیز مملو از جمعیت شوند و در نتیجه منجر به مسئله حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود و در شهر اهواز، پنج نقطه از شهر دچار پدیده نامناسب حاشیه‌نشینی است.
غراوی در ادامه بیان کرد: شهرهای استان قزوین نسبت به شهرهای دیگر استان‌ها از درآمد نسبتا خوبی برخوردارند که این مهم به دلیل وجود کارخانجات صنعتی در شهرهای استان قزوین است و شهر الوند یکی از شهرهای صنعتی استان قزوین محسوب می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل عدم درآمدزایی برخی شهرهای ایران این است که منابع آب و زمین در این شهرها مستعد نیست که بتوانند درآمدزا باشند.
غراوی بیان کرد: در تهیه طرح آمایش سرزمین باید توزیع جمعیت به درستی صورت پذیرد، اداره صحیح شهرهای کمتر از 25 هزار نفر به مدیریت شهری و محله‌ای وابسته است که در اجرای طرح‌های توسعه و عمران کمتر دچار تخلف شوند.
وی در پایان بیان کرد: کاهش منابع درآمدی شهرها موجب می‌شود که شهرداری‌ها دست به اقداماتی بزنند که خسارات را در آینده متوجه شهرها کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول