اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سازمان کتابخانه‌های آستان قدس خبر داد

اهدای 250 هزار جلد کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی آستان قدس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون250 هزار جلد کتاب چاپی و مواد دیداری و شنیداری از طریق وقف، اهدا و خریداری به مجموعه منابع مطالعاتی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سراسرکشور افزوده شد.

اهدای 250 هزار جلد کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی آستان قدس
به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی اظهار داشت: غنی‌سازی مجموعه‌های مطالعاتی و به‌روزرسانی منابع علمی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از اهداف اصلی سازمان بوده و بر این اساس کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سطح کشور مورد توجه جامعه علمی و بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.
زاهدی خاطرنشان کرد: از این مجموع 156هزار و 132 نسخه کتاب از طریق نمایشگاه‌ها و کارگزاران مختلف خریداری شده است که شامل 88 هزار و 127 نسخه کتاب فارسی، 21 هزار و 953 نسخه کتاب عربی، 3 هزار و 325 نسخه کتاب لاتین و 14هزار و 711 لوح فشرده است.
وی کتب اهدایی به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از ابتدای سال‌جاری تاکنون را 98 هزار و 340 جلد عنوان کرد و افزود: از این تعداد کتاب اهدایی 79 هزار و 994 جلد توسط واقفان، اهداکنندگان، نویسندگان و ناشران و 12هزار و 325 توسط قانون واسپاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 6021 جلد توسط تعاونی ناشران به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی اهدا شده است.
وی اضافه کرد: مجموعه کتب اهدایی شامل 96 هزار و 683 جلد کتاب فارسی، 437 جلد کتاب عربی، 1052 جلد کتاب لاتین و تعداد 168 لوح فشرده است.
 سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه بر موزه حضرت رضا(ع) با 12 گنجینه هنری و فرهنگی منحصر به فرد، مدیریت امور اسناد و مطبوعات با بیش از 8 میلیون برگ سند تاریخی و بیش از یک میلیون و 140 هزار نسخه نشریه قدیمی ادواری، کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 متر مربع فضای فرهنگی، مطالعاتی، دارای 41 کتابخانه وابسته و 9 کتابخانه تخصصی در سطح کشور و یک کتابخانه خارج از کشور است که روزانه بیش از 25 هزار نفر از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول