اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون بیلیارد و بولینگ خبر داد

صعود 26 پله‌ای بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون بیلیارد و بولینگ از صعود 26 پله‌ای بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی خبر داد.

صعود 26 پله‌ای بیلیارد ایران در رنکینگ جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی صادق‌زاده عصر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ و بیلیارد استان یزد از ارتقای رنکینگ فدراسیون کشور در جهان از 29 به سوم خبر داد.
وی افزود: با قهرمانی حسین وفایی در مسابقات جهانی هندوستان شاهد رشد 26 پله‌ای در رنکینگ جهانی بودیم که با برنامه‌ریزی‌های منظم باید این جایگاه را حفظ کرد و ارتقا داد.
صادق‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در استان یزد ورزشکاران با استعداد زیادی هستند که با ویژگی‌های جسمانی و روحی موجود می‌توانند در مسابقات مختلف مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های منظم، کمیته‌های مختلفی در این ورزش راه‌اندازی شده و با جذب ورزشکاران مستعد از نقاط مختلف کشور با برگزاری مسابقات و حضور مربیان مطرح دنیا این رشته ورزشی را گسترش داده‌ایم.
دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشورمان با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که با کمیته استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم، یک برنامه جامع و کامل در حال تدوین است و در رده‌های سنی پایین‌تر اقدام به استعدادیابی خواهیم کرد.
وی گفت: در چند سال گذشته استان یزد در رشته بولینگ و بیلیارد از جایگاه خوبی برخوردار بوده و قهرمانان بسیاری داشته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات استانی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
صادق‌زاده اضافه کرد: هیئت بولینگ و بیلیارد استان یزد می‌تواند استعدادهای خود را معرفی کند تا ورزشکاران با حضور در اردوهای تیم ملی تجارب ارزنده‌ای کسب کنند.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری را در ارتقای رشته بولینگ و بیلیارد بسیار موثر دانست و گفت: در سال 91 برگزاری چند دوره مربیگری و داوری با حضور مدرسان مطرح بین‌المللی پیش‌بینی شده است که استان‌ها نیز باید برای برگزاری این دوره‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: هر هیئت ورزشی یک فرهنگ منحصر به فرد خود را دارد و هر چقدر فرهنگ آن رشته میان مردم فراگیر شود، پیشرفت بیشتر آن را به دنبال خواهد داشت.
سیدغلامرضا کمانه افزود: رشته بولینگ و بیلیارد از رشته‌هایی است که در آن تاکتیک گروهی و مهارت فردی همیشه در حال تغییر است و قوای جسمانی از لازمه این رشته است که ورزشکاران یزدی از این شاخص برخوردارند و می‌توانند در رشته بولینگ و بیلیارد موفق باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: در اهداف توسعه ورزش استان که مرکزیت ورزش فرهنگی کشور در افق چشم‌انداز ورزش پیش‌بینی شده، ورزش بولینگ و بیلیارد پیشگام شود و ورزشکاران و قهرمانان با اخلاق و ارزشی را تربیت کند.
در این نشست علی‌اکبر عبدالله‌زاده رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان یزد با کسب 17 رای برای چهار سال دیگر در سمت خود ابقا‌ شد.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول