اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان:

ورزشکاران کردستانی امسال 396 مدال قهرمانی کسب کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از کسب 396 مدال قهرمانی توسط ورزشکاران این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ورزشکاران کردستانی امسال 396 مدال قهرمانی کسب کردند
فرهاد عبداللهی در گفت‌وگو تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: به دلیل حضور مقتدرانه ورزشکاران و تیم‌های ورزشی کردستان در مسابقات کشوری، منطقه‌ای و میزبانی مسابقات عناوینی در سطح ملی و فراملی توسط این ورزشکاران به دست آمده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: در 9 ماه گذشته سال جاری 131 مدال طلا، 107 مدال نقره و 158 مدال برنز و در مجموع 396 مدال قهرمانی حاصل زحمات ورزشکاران و دیگر فعالان عرصه ورزش استان بوده است.
به گفته عبداللهی، 120 مدال طلا، 105 مدال نقره و 152 مدال برنز در مسابقات کشوری به دست آمده و دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز نیز در مسابقات بین‌المللی کسب شده است.

کسب 15 مدال مسابقات آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران کردستانی
عبداللهی خاطر نشان کرد: سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز نیز در مسابقات آسیایی و شش مدال طلا و نقره در مسابقات جهانی توسط ورزشکاران کردستانی به دست آمده است.
وی با اشاره به مشارکت ورزشکاران کردستانی در 76 مسابقه قهرمانی کشور، گفت: علاوه بر این ما میزبان برگزاری 14 دوره مسابقات کشور و منطقه‌ای نیز بوده‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از برگزاری 70 مورد مسابقات استانی خبر داد و گفت: با توجه به میزبانی و شرکت در مسابقات کشوری و منطقه‌ای در حال حاضر 13 نفر آقایان و پنج نفر از بانوان در مجموع 18 نفر از ورزشکاران استان عضو تیم‌های ملی رشته مربوطه هستند.

فعالیت 42 هزار و 840 نفر ورزشکار در کردستان

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در پایان 9 ماه گذشته تعداد ورزشکاران بیمه‌شده یا سازمان‌یافته کردستان به 42 هزار و 840 نفر رسیده که تعداد 30 هزار و 452 نفر آن در بخش آقایان و 12 هزار و 388 نفر دیگر در بخش بانوان بیمه شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه ورزشی استان کردستان 33.12 سانتی‌متر مربع برای هر نفر از جمعیت استان است، اعلام کرد: سال جاری دو سالن تمرینی در شهرستان‌های سنندج و سروآباد به بهره‌برداری رسیده و در اختیار ورزشکاران این شهرستان‌ها قرار گرفته است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی انجام شده تا پایان سال جاری شاهد افتتاح سالن‌های تخصصی کشتی شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان خواهیم بود.
به گفته وی، با بهره‌برداری و افتتاح این مکان‌ها شاهد افزایش سرانه ورزشی در استان کردستان خواهیم بود.

ورزش همگانی بستر مناسبی برای توسعه ورزش قهرمانی است ‌
عبداللهی در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه ورزش قهرمانی باشد، افزود: با توجه به اینکه بیشتر قهرمانان ورزشی استان در سطح محلات شناسایی شده‌ توسط مربیان با تجربه و توانمند به سطح باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی راه‌ یافته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مدال‌های قهرمانی استان توسط این ورزشکاران به دست می‌آید.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اعلام کرد: ورزش همگانی می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه برای تامین سلامتی جسم و روح خانواده باشد.
عبداللهی با بیان اینکه ورزش همگانی ارتباط مستقیمی با کم کردن هزینه‌های دارویی در اقشار مختلف جامعه در پیش دارد، افزود: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان کشور است که بر آن تاکید شده و با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی شده توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی، کردستان در برگزاری همایش‌های پیاده‌روی موفق عمل کرده است.
وی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی با همکاری آموزش و پرورش برای توسعه ورزش قهرمانی استعدادیابی و شناسایی نخبگان ورزشی را شروع کرده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: با توجه به پایگاه‌های استعدادیابی به وجود آمده توسط هیئت‌های ورزشی و حضور ورزشکاران در این مراکز می‌توانیم شاهد پشتوانه‌سازی خاصی در بعضی از رشته‌های ورزشی مطرح استان در کشور باشیم.
عبداللهی خطاب به ورزشکاران کردستانی، گفت: ورزش یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند هم در غنی‌سازی اوقات فراغت تمامی رده‌های سنی نقش بسزایی داشته باشد و هم می‌تواند در بعد قهرمانی افراد را در سطوح مختلف مسابقات قهرمانی نشان دهد.
وی از ورزشکاران به عنوان یکی از الگو‌های جامعه نام برد و اظهار داشت: ورزشکاران با رفتار‌های پسندیده و به جا‌‌ آوردن رفتار‌ پهلوان‌منش خود می‌توانند الگو‌هایی برای رده‌های سنی خود باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ورزش می‌تواند از بسیاری از معضلات مهم جامعه از جمله اعتیاد جلوگیری کند.
انتهای پیام/‌ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول