اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

یزد رتبه آخر روزنامه‌خوانی در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: یزد به لحاظ روزنامه‌خوانی در رتبه آخر کشور قرار گرفته است.

یزد رتبه آخر روزنامه‌خوانی در کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین پارساییان صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صدوق اظهار داشت: صدوق از لحاظ مساحت کتابخانه به نسبت جمعیت در رتبه نخست استان قرار دارد.
وی افزود: شهرستان صدوق به دلیل دارا بودن روستاهای پرجمعیت و فعال از نظر تعداد کتابخانه روستایی نیز جزو شهرستان‌های برتر استان یزد به شمار می‌رود.
پارساییان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به سرانه مطالعه در کشور تصریح کرد: اگر فرمایشات معظم‌له در ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی از ابتدای رهبری ایشان تاکنون گردآوری شود، کتابی قطور خواهد شد که همه این نظرات راهگشا عملیاتی و کاربردی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، وضعیت سرانه مطالعه استان را در مقایسه با رشد کمی زیرساخت‌های کتابخانه‌ای مطلوب ندانست و افزود: با وجود اینکه استان یزد در بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای رتبه‌های نخست کشور را دارد اما در سرانه مطالعه جزو استان‌های متوسط کشور است و در سرانه روزنامه‌خوانی رتبه آخر کشور را داریم.
پارساییان همچنین با اشاره به تعدد و پراکندگی روستاهای شهرستان صدوق پیشنهاد داد: با همکاری فرمانداری از ظرفیت کتابخانه‌های سیار برای بهره‌مندی همه روستاهای شهرستان از امکانات مطلوب کتابخانه‌ای استفاده شود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صدوق نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کتاب و نقش انکارناپذیر آن در تعالی فرد اظهار داشت: اگر اهمیت کتاب و مطالعه برای مردم و قشر جوان به درستی تبیین شود و کتاب همیشه در دسترس باشد، هیچ چیز جای کتاب را در اوقات فراغت مردم نخواهد گرفت.
احمدعلی دشتی‌پور خاطرنشان کرد: مطالعه و روزنامه خواندن باید برای مردم یزد به ویژه شهرستان صدوق به یک عادت تبدیل شود که برای تحقق این امر راه بسیاری در پیش داریم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی صدوق نیز در این نشست گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان و اقدامات صورت گرفته در 9 ماه نخست سال‌جاری ارائه داد و بیان کرد: در حال حاضر هفت کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان صدوق دایر است که به اعضا و مراجعان خدمات می‌دهند.
ولی‌الله حفیظی افزود: سرانه فضای کتابخانه‌ای در شهرستان صدوق مطلوب است و در سطح استان رتبه نخست را داراست.
وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه راهکار بتوان سرانه مطالعه را نیز در این شهرستان افزایش داد.
به گزارش فارس، شناسایی محل‌های پرتردد و ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در این مکان‌ها همچنین تأمین هزینه منابع خریداری شده برای کتابخانه‌های صدوق از محل بودجه‌های فرهنگی و مازاد شهرستان صدوق از مهم‌ترین مصوبات پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی صدوق است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول