اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 30 شهر کشور

247 کاروان پیاده عزادار در راه مشهد مقدس هستند

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا(ع) گفت: با توجه به روزهای پایانی ماه صفر 247 کاروان پیاده با ظرفیت 40 هزار نفر به سمت مشهد و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حرکت هستند.

247 کاروان پیاده عزادار در راه مشهد مقدس هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده حضرت رضا (ع) حسین رضایی اظهار داشت: در حالیکه به روزهای آخر صفر نزدیک می‌شویم تمام کاروان‌های پیاده مسیرهای دور به سمت حرم رضوی حرکت کردند، زائران استان‌های مازندران و گلستان، شهرهای کلاله، گنبد، راز و جرگلان، بجنورد، شیروان، اسفراین در مسیر جاده‌های خراسان شمالی و زائران پیاده یزد، طبس، گناباد، فردوس، بشرویه و قاین در مسیر جاده‌های خراسان جنوبی در حال حرکتند و زائران پیاده شهرهای خراسان رضوی از 20 بهمن به سمت مشهد حرکت می‌کنند.
مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده با اعلام این مطلب گفت: طبق تماس‌های مدیران کاروان‌ها تا کنون از 30 شهر کشور زائر پیاده داریم و امسال پیش‌بینی می‌شود با تمهیدات انجام شده توسط فرمانداری خدمات بهتری به این زوار داشته باشیم.
رضایی گفت: تاکنون بیش از 37 ایستگاه تدارک شده و هر
چه به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم ایستگاه‌های مردمی بیشتری فعال می‌شود و احتمالا به 70 ایستگاه افزایش یابد.
وی همچنین گفت: با تمهیداتی که مسئول اسکان جمعیت انجام داده با همکاری فرمانداری؛ شهرداری، آموزش و پرورش و تربیت بدنی 54 محل اسکان برای حدود 30 هزار زائری که محل اسکان ندارند فراهم شده و احتمال افزایش این محل‌ها و قابلیت پذیرش تعداد بیشتری از این زائران را ستاد اسکان دارد.
مسئول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده گفت: هزاران جفت کفش، لباس راحتی، و بسته‌های فرهنگی توسط مدیران و خیرین ایستگاه‌های صلواتی تهیه که بین زوار پیاده توزیع می‌شود.
وی گفت: توصیه‌های بهداشتی توسط مرکز بهداشت استان انجام و اکیپ‌های گشتی این نهاد برای سلامت زائران به ایستگاه‌های صلواتی و مراکز اسکان و آشپز خانه‌های طرف قرارداد مراجعه و توصیه‌های لازم بهداشتی را خواهند داشت همچنین اکیپ‌های درمانی از هلال احمر، بیمارستان‌های 17 شهریور، قائم، امام رضا(ع) ، امام سجاد (ع)، امام زمان(ع)‌، اورژانس 115‌،موسی ابن جعفر(ع)، جواد الائمه(ع)، بهداری و بهداشت سپاه، امام حسین (ع)و پزشکانی از شیراز، سیستان و بلوچستان تحت نظارت گروه درمان جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده مرکب از دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند.
رضائی همچنین گفت: فرماندار مشهد با تاکید بر توجه سازمان‌ها و نهادهای اداری به خدمت بهتر به زوار پیاده از مسئولان شهرستان خواست کمک‌های خود را در قالب نیازهای اعلامی توسط جمعیت خدمتگزاران و ستاد امور زائران فرمانداری ارائه کند. 
این مسئول همچنین گفت: 600 کیلومتر راه‌های مسیر تردد زوار پیاده بررسی و پیش‌بینی اسکان شبانه آنان در مسیرهای دور فراهم شده است.
رضائی افزود: توسط پایانه‌های مسافری و راه آهن تمهیدات لازم برای برگشت زائران فراهم شده و 4 رام قطار برای خروج زوار پیاده در مسیرهای داخل استان پیش‌بینی شده است.
وی از آمادگی 17 پایگاه و بقعه مبارکه و امامزاده توسط اوقاف اشاره کرد و گفت: در بقعه‌های مسیر مشهد قوچان سبزوار داورزن نیشابور، گناباد، بجستان، تربت حیدریه، کاشمر و بردسکن امکانات لازم برای خدمات رایگان و اطراق زوار پیاده فراهم شده است.
رضایی افزود: همچنین رباط خاکستری توسط میراث فرهنگی در اختیار زوار پیاده قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول