اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز:

زیرساخت‌ها برای صدور شناسنامه ساختمان آماده نیست

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز در پی به تاخیر افتادن صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها، گفت: هنوز زیرساخت‌ها برای صدور شناسنامه ساختمان‌ها آماده نیست.

زیرساخت‌ها برای صدور شناسنامه ساختمان آماده نیست
منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای ساخت و ساز تابع قوانینی هستیم، همچنین یک سری ضوابط محلی نیز براساس این قوانین وضع می‌شود، به این دلیل مقرر شد ابتدا به ظرفیت‌سازی و فراهم کردن شرایط لازم بپردازیم.
وی افزود: فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها، لازمه اجرای طرح مجریان ذی‌صلاح و نیز صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان است، به این دلیل اجرای آن به سال آینده موکول شد.
کتانباف با اشاره به دلایل موکول کردن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به سال آینده، بیان کرد: با توجه به رکودی که هم اکنون در ساخت و ساز‌ها وجود دارد، نمی‌توانیم عامل جدیدی را به این وضعیت رکود بیفزاییم.
شهردار اهواز ادامه داد: اعلام خبر صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان موجب نگرانی انبوه‌سازان شده بود و بسیاری از افراد که در کار ساخت و ساز بودند از این خبر احساس خطر کردند.
وی این احساس نگرانی را ناشی از افزایش قیمت‌هایی دانست که با اجرای این طرح اتفاق می‌افتد و عنوان کرد: برای مدیریت افزایش نرخ‌ها و گام برداشتن در ساخت و ساز بیشتر و فنی‌تر لازم دانستیم اجرای این طرح را به سال آینده موکول کنیم.
کتانباف گفت: برای اینکه این احساس خطر و نگرانی را به صورت حساب شده پاک کنیم کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان نظام مهندسی، شهرداری و سازندگان مسکن تشکیل شده است.
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز تا پایان امسال براساس قوانین موجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم را فراهم خواهد کرد تا این طرح به صورت مدیریت شده و بدون ایجاد بحران و نگرانی برای سازندگان مسکن به اجرا درآید.
شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و توسط سازمان نظام مهندسی استان صادر می‌‌شود. چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی باید در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان قید شود و شهرداری‌ها موظفند در زمان صدور پایان کار آن را از سازنده ساختمان بخواهند.
صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان نقش موثری در کیفی شدن ساخت واحدهای مسکونی دارد و سندی مهم برای مستندسازی عوامل فنی ـ ملکی موثر در ساخت و ساز محسوب می‌شود. میزان رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی باید در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان قید شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول