اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی:

رانندگان تبریز روزانه 4 هزار بار جریمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته سال ‌جاری بیش از 55 هزار برگ جریمه توسط دوربین‌های ثبت کنترل ترافیک تبریز ثبت شده است، گفت: رانندگان تبریز روزانه 4 هزار بار جریمه می‌شوند.

رانندگان تبریز روزانه 4 هزار بار جریمه می‌شوند
سیدمهدی پورپیغمبر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: روزانه بیش از 4 هزار جریمه در سطح شهر تبریز صادر می‌شود که 50 درصد از این جریمه‌ها توسط دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک ثبت و به خانه متخلفان ارسال می‌شود.

51 دوربین تخلفات راهنمایی و رانندگی را در تبریز ثبت می‌کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر 51 دوربین تخلفات رانندگی را در سطح شهر تبریز ثبت می‌کنند که تا پایان سال به 100 دستگاه افزایش خواهند یافت.

پورپیغمبر افزود: طبق ماده سه قانون تخلفات، راهنمایی و رانندگی می‌تواند با استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک تخلفات انجام گرفته در سطح شهر را ثبت کند، در همین راستا پلیس راهور استان در تلاش است ضمن ارتقای دوربین‌های موجود، صدور جریمه‌های رانندگی را به صورت مکانیزه انجام دهد.

75 درصد جریمه‌های رانندگی تبریز مکانیزه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با نصب 50 دستگاه دوربین جدید تا پایان سال بیش از 75 درصد از جریمه‌های رانندگی در شهر تبریز به صورت مکانیزه ثبت و ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در ادامه یادآور شد: امیدواریم با آغاز اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی برای معدود رانندگان خطر آفرین بازدارندگی لازم را فراهم کرده و آرامش و سلامتی  را برای جامعه بازگردانیم.

وی در ادامه ضمن تشریح قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: طبق ماده هفت قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی به 20 تخلف نمره منفی تعلق می‌گیرد و کسب 30 نمره منفی برای بار اول، ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و 400 هزار ریال جریمه، کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و 600 هزار ریال جریمه و همچنین کسب 20 نمره منفی برای بار سوم موجب ابطال گواهینامه، یک سال محرومیت از رانندگی و یک میلیون ریال جریمه را در پی خواهد داشت.

در قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی 171 مورد از تخلفات رانندگی جریمه‌ای از 300 هزار تا 2 میلیون ریال را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول