اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی کردستان:

عدم آگاهی از قوانین مشکل ساخت‌وساز کردستان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کردستان گفت:عدم اشراف به ضوابط و قوانین ملی ساختمان در ساخت‌وسازها از سوی مردم عامل اصلی رعایت نکردن مقررات ساختمان است.

عدم آگاهی از قوانین مشکل ساخت‌وساز کردستان است
یوسف وثوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این عدم آشنایی با قوانین نظام مهندسی موجب شده برخی مهندسان و ناظران ساختمان وظایف خود را به درستی انجام ندهند و در بسیاری از ساخت‌وسازها رعایت نکات ایمنی و استانداردها به طور کامل انجام نپذیرد.
وی گفت: یکی از راهکارهای اصولی برای آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌های جمعی است، چرا که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی قوانین آئین‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین بخش دولتی و بخش خصوصی گام بزرگی در حل مشکلات این سازمان بردارند.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کردستان در رابطه با همکاری ادارات دولتی، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی به تفاهم‌نامه‌های خود با نظام مهندسی متعهد نیستند و این روند موجب بروز مشکلاتی در حوزه ساخت‌وساز در استان کردستان شده است.
به گفته وثوقی تا زمانی که بخش دولتی و ادارات در پروژه‌های غیردولتی نظام مهندسی را نادیده بگیرند، نمی‌توان انتظار داشت که مردم نیز به این اصول پایبند باشند و همین امر موجب غیراستاندارد بودن سازه‌های شهری و نامناسب بودن چهره شهرها شده است.
وی یاداوری کرد: برخی از وزارتخانه‌ها با محوریت وزارت راه و شهرسازی در راستای کوچک‌سازی بدنه اجرایی دولت قسمتی از خدمات خود را طی تفاهم‌نامه‌هایی به سازمان نظام مهندسی استان‌ها واگذار کرده‌اند، اما عملا در رده استانی این تفاهم‌نامه‌ها نادیده گرفته می‌شود.
وثوقی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی مانند نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب تمام اماکن و طراحی، اجرا و نظارت بر لوله‌‌کشی گاز با فشار بیش از یک چهارم پوند بر اینچ مربع علیرغم گذشت 3 سال که به صورت مستمر و جدی پیگیری شده، نهایتا با مقاومت برخی از مسئولان مواجه شده و مردم را از بخشی از خدمات مهندسی محروم کرده است.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول