اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

همه درختان و محصولات کشاورزی شامل بیمه می‏شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: به زودی همه درختان و محصولات کشاورزی شامل بیمه می‏شوند.

همه درختان و محصولات کشاورزی شامل بیمه می‏شوند
روح‏الله درویش‏خضری در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از موثرترین راه‏ها برای ترویج کشاورزی صحیح و نحوه کشت محصولات به روش‏های نوین، آموزش کشاورزان و برگزاری دوره‏های بیشتر برای آنها است تا با هزینه، نیرو، زمان و آبیاری کمتر بازدهی و بهره‏برداری بیشتری از محصولات اراضی خود داشته باشند.
وی افزود: از شهرستان فیروزکوه محصولات زیادی به مناطق و خارج از کشور صادر می‏شود که مهم‏‏ترین آنها کشمش حاصل از انگور این منطقه و انار و گردو بوده که از نظر کیفیت با محصولات مناطق دیگر قابل رقابت است.
درویش‏خضری اظهار کرد: در زمینه یکپارچه‏سازی اراضی برای فرهنگ‏سازی و توجیه آموزشی کشاورزان که آنها را به این طرح جدید سوق دهیم برای شروع چند روستا را به ‌عنوان هدف در نظر گرفته‏ایم و این طرح را در آنجا پیاده کرده‏ایم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در این طرح مزایایی برای کشاورزان وجود دارد که افزایش راندمان تولید نسبت به واحد سطحی و اراضی و کاهش هزینه‏های تولید و اقتصادی کردن بخش کشاورزی از جمله آنهاست.
درویش‏خضری ادامه داد: باید با همکاری کشاورزان این طرح در همه اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه عملیاتی شود.
وی عنوان کرد: آسیب‏های زیادی از جمله حوادث غیرمترقبه مانند تگرگ، سیل، سرمازدگی و ... محصولات کشاورزی را تهدید می‏کند که این مسائل ضرورت بیمه‏ بودن اراضی و محصولات را بیشتر نشان می‏دهد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: در حال حاضر بیمه کردن اراضی و محصولات برای تمام کشاورزان به صورت اجباری در آمده است.
درویش‏خضری با بیان اینکه برای نخستین بار درختان سیب، هلو و شلیل شامل بیمه‏ شده‏اند، تصریح کرد: به زودی همه درختان و محصولات کشاورزی شامل بیمه می‏شوند.
وی تاکید کرد: علت اصلی استقبال نکردن کشاورزان از این طرح، بازپرداخت دیرهنگام بانک‏ها برای انجام امور کارشناسی و اداری و ارزیابی و قیمت‏گذاری است که این زمان هم کوتاه خواهد شد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: رویکرد اصلی ما این است که علاوه بر بخش کشاورزی در زمینه دام، طیور و آبزیان نیز این طرح به طور کامل اجرا و مطرح شود.
درویش‏خضری تصریح کرد: یکی از سیاست‏های کلان جهاد کشاورزی کنترل واردات محصولات کشاورزی به منطقه است.
وی خاطر نشان کرد: از برنامه‏های سازمان جهاد کشاورزی این است که در صورت دارا بودن محصولی خاص در یک منطقه از واردات محصولات از کشورهای دیگر و از منطقه‏ای به منطقه دیگر جلوگیری کند.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول