اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

تحقق 86 درصدی میزان تعهد اشتغال استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از تحقق 86 درصدی میزان تعهد اشتغال استان زنجان در سال جاری خبر داد.

تحقق 86 درصدی میزان تعهد اشتغال استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فضائل مقدسی دوشنبه‌ شب در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: با ورود اطلاعات دستگاه‌های مختلف استان زنجان به سامانه رصد وزارت کار و امور اجتماعی تا کنون 86 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.
وی با تقدیر از عوامل اجرایی تعهد اشتغال استان ادامه داد: در سال جاری باید برای 40 هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می‌شد که خوشبختانه استان زنجان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون باید برای 32 هزار و 542 نفر معادل 81 درصد در استان زمینه اشتغال محقق می‌شد، افزود: اما با فعالیت‌های انجام شده برای 34 هزار و 791 هزار نفر معادل 86 درصد زمینه اشتغال در استان ایجاد شده است.
وی یادآور شد: در بخش مسکن در استان زنجان باید زمینه اشتغال 14 هزار و 74 نفر معادل 40 در صد فراهم می‌شد، که تاکنون برای 20 هزار و 717 نفر معادل 60 درصد اشتغال ایجاد شده است.
مقدسی با اشاره به میزان تعهد اشتغال بخش کشاورزی در استان در طی ماه‌های گذشته برای 5 هزار و 7 نفر معادل 12 درصد کل تعهد اشتغال استان، بیان داشت: تا کنون این بخش برای 4 هزار و 195 نفر معادل 84 درصد سهم خود اشتغال ایجاد کرده است.
وی تعهد اشتغال استان در زمینه بازرگانی و خدمات را 14 هزار و 652 هزار نفر معادل 30 درصد کل تعهد استان عنوان کرد و افزود: در این بخش تا کنون برای 12 هزار و 661 نفر معادل 86 درصد تعهد اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعهد بخش صنعت و معدن استان را 3 هزار و 350 نفر معادل هشت درصد کل سهم استان اعلام کرد و یادآور شد: در این بخش تا کنون برای 2هزار و 643 نفر معادل 73 درصد اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تعهد صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 200 نفر معادل پنج درصد کل اشتغال استان است، بیان داشت: تا کنون برای یک هزار و 218 نفر معادل 50 درصد تعهد این سازمان اشتغالزایی صورت گرفته است.
مقدسی با اشاره به اینکه میزان تعهد بخش مسکن و شهرسازی در استان، ایجاد زمینه اشتغال برای 15 هزار و 191 نفر معادل 38 درصد تعهد استان است، افزود: تا کنون در این بخش برای 14 هزار و 74 نفر معادل 93 درصد تعهد اشتغالزایی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده بخش مسکن با تحقق 93 درصد تعهد اشتغال خود در صدر اشتغالزایی استان قرار گرفته و بخش صنایع دستی و گردشگری با 55 درصد در پایین‌ترین بخش قرار دارد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعهد اشتغال شهرستان زنجان را 19 هزار و 127 نفر معادل 47 درصد کل تعهد استان عنوان کرد و افزود: تا کنون در این شهرستان برای 15 هزار و 152 نفر معادل 79 درصد اشتغال ایجاد شده است.
وی از تحقق 97 درصدی تعهد اشتغال شهرستان ابهر معادل 6هزار و 148 نفر خبر داد و افزود: تعهد اشتغال شهرستان ابهر در سال جاری 6 هزار و 316 نفر معادل 16 درصد کل تعهد اشتغال استان است.
مقدسی با اشاره به اینکه تا کنون 82 درصد معادل یک هزار و 928 نفر زمینه اشتغال در شهرستان ایجرود ایجاد شده است، یادآور شد: سهم این شهرستان ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 355 نفر معادل شش درصد کل تعهد استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه میزان تعهد شهرستان خرم‌دره در سال جاری ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 662 نفر معادل هفت درصد تعهد استان است، بیان داشت: زمینه اشتغال 2 هزار و 771 نفر معادل 104 درصد در این شهرستان ایجاد اشتغال شده که چهار درصد بیش از تعهد این شهرستان است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه  اجتماعی استان زنجان از تعهد شهرستان خدابنده برای ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 883 نفر معادل 12 درصد سهم اشتغال استان خبر داد و افزود: در این شهرستان تاکنون برای 4 هزار و 720 نفر زمینه اشتغال معادل 97 درصد ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان طارم در سال جاری به 69 درصد تعهدات خود معادل یک هزار و 825 نفر عمل کرده است، خاطرنشان کرد: کل تعهد این شهرستان ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 657 نفر معادل هفت درصد کل اشتغال استان است.
مقدسی با اشاره به تعهد شهرستان ماهنشان برای ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 400 نفر معادل شش درصد کل سهم استان یادآورشد: تا کنون برای 2 هزار و 247 نفر معادل 96 درصد در این شهرستان شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های خرم‌دره، خدابنده و ابهر و ماهنشان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم تعهد اشتغال استان قرار دارند، افزود: شهرستان ایجرود، زنجان و طارم در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/م10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول