اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون گلف:

ورزش گلف در 22 استان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون گلف گفت: ورزش گلف در 22 استان کشور فعال است.

ورزش گلف در 22 استان فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کیکاووس سعیدی ظهر امروز در مجمع هیئت گلف لرستان در خرم‌آباد با تاکید بر اینکه عزم خود را جزم کرده‌ایم، تا سال آینده در مسابقات جهانی ترکیه مقام عالی کسب کنیم، گفت: خوشبختانه در مسابقات جهانی آرژانتین که سال گذشته برگزار شد، پنج پله صعود کرده‌ایم.
سعیدی در خصوص استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث زمین گلف افزود: در تهران و کرج  دو سرمایه‌دار بخش خصوصی در حال احداث زمین گلف به صورت استاندارد هستند، که در این مهم از مشاورین استرالیایی و مالزیایی استفاده می‌کنند، زمین گلف در پرند تهران 90 هکتار و زمین گلف کرج در مجموعه بزرگ توریستی ورزشی 15 کیلومتری کرج واقع شده است.
رئیس فدراسیون گلف با بیان اینکه همچنین یک زمین گلف با 9 میدان در شهر نور مازندران در حال احداث است، گفت: یک طرح توسعه زمین گلف برای خرم‌آباد، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز طراحی شده که متأسفانه به دلیل عدم بودجه احداث نشده است.
وی با بیان اینکه اگر استانی تمایل داشته باشد، که به مسابقات برون مرزی اعزام شوند، البته بخشی از هزینه را خود استان تأمین کند، با شورای برون مرزی مذاکره می‌کنیم، گفت: باید امکانات، زمین، تجهیزات را برای ورزشکاران این ورزش فراهم و قصد داریم، گلف بازان را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم.
سعیدی متذکر شد: گلف در دنیا از حالت لوکس بودن خارج شده و چون المپیکی شده برای کسب مقام‌های المپیکی نیز جذب و تربیت ورزشکار در این رشته احساس می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه قرار براین بود که مربی تراز اول از انگلستان برای آموزش به ایران بیاوریم، که به دلیل برخی مسائل سیاسی این مهم محقق نشد، تصریح کرد: به منظور آمادگی گلف بازان در مسابقات ترکیه تا پایان سال یک اردوی تیم ملی تشکیل و همچنین یک اردو تدارکاتی نیز در کشور ترکیه برگزار می‌کنیم.
رئیس فدراسیون گلف گفت: با تأمین بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان تجهیزات رشته گلف را تأمین و همچنین رشته وودبال را راه‌اندازی می‌کنیم، چرا که این رشته، رشته خوبی است و می‌توانیم در آن مدال کسب کنیم.
وی در ادامه یادآورشد: لرستان در ورزش گلف پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی دارد، ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و عدم وجود اسپانسر بار سنگین بر دوش اداره کل ورزش و جوانان استان افتاده است.
رئیس فدراسیون گلف گفت: در فدراسیون از هیئت گلف لرستان راضی هستم و امید می‌رود، این استان با این سرعت و شتاب از قطب گلف کشور یعنی خوزستان جلو بیفتد.
وی افزود: لرستان با انگیزه، استعداد بالا و با ظرفیتی که در این رشته دارد، باید با استان خوزستان که یک هزار و 500 گلف باز و پنج میدان گلف دارد، رقابت کند.
رئیس فدراسیون گلف گفت: در این استان سرمایه انسانی بالا و ظرفیت‌های بالا جز استان‌های محروم نیست بلکه استانی توانمند بوده و مسئولان لرستان تلاش می‌کنند، که چهره لرستان را با نشاط و توسعه یافته به مردم این دیار عرضه کنند.
سعیدی متذکر شد: با توجه به این موارد باید به تک تک ورزشکاران لرستانی به خاطر همت، روحیه  قهرمانی و پهلوانی آنان که با این امکانات کم باز هم در تیم‌های ملی مطرح هستند، تبریک گفت و مسئولان امر باید به این پتانسیل و توانمندی‌های جوانان لرستانی توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس فدراسیون گلف گفت: لرستان ظرفیت بالایی در رشته گلف دارد و در حال حاضر چندین جوان لرستانی  اعم از زن و مرد در تیم ملی گلف حضور دارند.
سعیدی با اشاره به چشم اندازه چهار ساله فدراسیون گفت: ما برنامه‌های برای مسابقات آسیای و المپیک آتی داریم و بعد طرحی به نام استعدادیابی را در برنامه‌های خود در زمینه گلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تا بتوانیم فرصت‌های جدیدی را به گلف اضافه کنیم.
وی افزود: برای استان‌ها سهمیه‌ای را در نظر گرفته‌ایم، که در اردوها و برنامه‌های آموزشی شرکت دهیم، تا با این برنامه‌ها پشتوانه و محکمی برای تیم ملی داشته باشیم.
سعیدی با اشاره به استعدادهای استان لرستان گفت: این استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای است و نیاز است، که زیر ساخت مناسبی هم داشته باشد، که این سرمایه‌های را که در استان وجود دارد، به شکوفای برسانیم.
در این مراسم با اخذ 16 رای فرزاد ترابی نژاد به عنوان رئیس هیئت گلف لرستان معرفی شد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول