اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی اصفهان:

هفت سارق مأمور نما در اصفهان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری هفت سارق حرفه‌ای و سابقه دار کشوری در پوشش لباس مأموران انتظامی در اصفهان خبر داد.

هفت سارق مأمور نما در اصفهان دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به یکی از جرایمی که پلیس حساسیت فوق‌العاده‌ای در شناسایی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که از عنوان مأموران انتظامی در ارتکاب جرم سوء استفاده‌ می‌کنند بیان داشت: به عنوان نمونه پلیس آگاهی استان اصفهان سه روز گذشته توانست در این راستا شش سارق حرفه‌ای و سابقه دار را دستگیر کند.
وی افزود: این افراد با استفاده از تجهیزاتی همانند بیسیم تقلبی، سلاح کمری تقلبی و استفاده از لباس‌های نظامی و انتظامی و با توجه به تجربه مجرمانه از سهل انگاری و غفلت و عدم مهارت شهروندان سوء استفاده و مرتکب جرم می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان و دیگر شهرستان‌ها چند فقره سرقت با عنوان مأموران انتظامی صورت گرفت که مجرمان با ارائه کارت شناسایی تقلبی و لباس نظامی و انتظامی ضمن بازرسی از خودرو شهروندان و همچنین بازرسی بدنی، در چند مورد نیز به منزل شهروندان ورود یافته و وسایل آنها را سرقت کردند.
وی ادامه داد: با مراجعه و شکایت برخی از همشهریان به پلیس آگاهی تعدادی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس‌های به عنف پلیس آگاهی استان با مصاحبه با مال باختگان به تهیه و تدارک چهره نگاری و نیز استفاده از بایگانی پلیس جنائی پرداخت.
حسین‌زاده با بیان اینکه پلیس با توجه به شیوه و شگرد این متهمان موفق شد شش نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که در سنوات گذشته نیز در استان اصفهان مرتکب همین روش مجرمانه شده و توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند و به تازگی نیز از زندان آزاد شده بودند را شناسایی کند.
وی اضافه کرد: تحقیقات پلیس نشان داد این مجرمان علاوه بر استان اصفهان در استان فارس، مازندران و خوزستان نیز مرتکب جرم شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: ردیابی پلیس حکایت از این داشت که این مجرمان در خوزستان و در شهرستان اهواز در پی ارتکاب جرم و سرقت تحت پوشش مأموران نیروی انتظامی هستند.
وی افزود: بر همین اساس اکیپ مجربی از پلیس آگاهی و با هماهنگی دادسرا با اخذ نیابت قضایی به استان خوزستان اعزام و با شناخت قبلی از این مجرمان و اقدامات اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی ویژه این شش متهم مرد و نیز یک متهم زن سابقه‌دار را در مخفیگاهی در اهواز در نهایت ناباوری توسط پلیس آگاهی اصفهان در ساعت سه بامداد روز شنبه هفته جاری دستگیر کردیم.
حسین زاده در ادامه صحبت‌های خود به کشفیات این متهمان پرداخت و گفت: از متهمان چند دست لباس نظامی و انتظامی، مقادیر قابل توجهی طلاجات مسروقه، وجوه نقد، چندین دست تلفن همراه، دو دستگاه اتومبیل مدل بالا، اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط و متهمان در مقابل دلایل، شواهد و قرائن که پلیس جمع‌آوری کرده بود ناچار به اقرار سرقت‌های تحت پوشش و کشف سایر جرائم در اختیار پلیس آگاهی پرداختند.
وی این متهمان را غیر بومی و ساکن استان البرز دانست و ادامه داد: این متهمان از سن 22 تا 55 سال داشتند که دو متهم بین آنها پدر و پسر هستند که پدر سارق حرفه‌ای در حال انتقال تجربه بزهکاری خود به فرزند است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید به اینکه این افراد از جمله سارقان شناخته شده و حرفه‌ای در کشور و از یک طایفه معرف هستند، تصریح کرد: انتظار داریم با این سارقان برخورد قانونی شدید توسط دستگاه قضا صورت گیرد و سبب ناتوان‌سازی این مجرمان به عادت جرم شود.
وی همچنین در توصیه‌ای به شهروندان گفت: از سوی دستگاه پلیس به صورت کشوری به ماموران نیروی انتظامی در هر رده و مسئولیت و حتی مأموران عالی رتبه پلیس، مأموران واحدهای گشتی، پلیس آگاهی، مواد مخدر، آگاهی و آحاد نیروی انتظامی حتی با لباس دستور داده شده که کارت شناسایی همراه داشته باشند و در صورتی که هر یک از شهروندان در مواجه با پلیس کارت شناسی خواستند، ارائه کنند.
حسین زاده بیان داشت: مردم نیز به عنوان یک مهارت باید در ارتباط با پلیس این احتمال را بدهند که ممکن است شخصی که خود را در لباس پلیس معرفی می‌کند قصد سوء استفاده داشته باشد.
وی اضافه کرد: مردم با مراجعه شخصی با عنوان مأمور پلیس به درب منزل و یا خودرو از باز کردن درب منزل و خودرو برای بازرسی بدنی جلوگیری و هر گونه موارد مشکوک را هم گزارش کنند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول