اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان:

رسالت بسیج دانشجویی طرفداری از حزب و گروه خاص نیست

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: رسالت بسیج دانشجویی طرفداری از یک حزب و گروه خاص در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیست.

رسالت بسیج دانشجویی طرفداری از حزب و گروه خاص نیست
اکبر چگینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فضای دانشگاهی همواره تابع شرایط جامعه بوده و اتفاقات در آن با دز بیشتری به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه برعکس تصوری که از رکود دانشگاه در بحث‌های سیاسی دیده می‌شود، اما این فضا همواره پویا بوده و همانند آتش زیر خاکستر برنامه‌های سیاسی خود را پیگیری می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: هیجانات انتخاباتی همواره در فضای دانشگاهی وجود داشته و گروه‌های مختلف سیاسی و کانون‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را برای افزودن شور به انتخابات انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: با پایان انتخابات سال 88 و فعالیت‌هایی که پس از آن از سوی معاندان و دشمنان اسلام صورت گرفت، در فضای دانشگاه به تبع این شرایط جوسازی‌هایی صورت گرفت که خوشبختانه با حضور دانشجویان بصیر و آگاه نیز این توطئه‌ها خنثی شد.
چگینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سیاسی همچنان در فضای دانشگاه وجود دارد، افزود: این امر نشان می‌دهد فضای دانشگاه زنده است و تب و تاب سیاسی در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی در حوزه انتخابات نیز در فضای دانشگاه انجام می‌شود و اگر چه برخی از دانشجویان به طرفداری از یک حزب و یا فرد خاصی اقدام می‌کنند، اما رسالت بسیج دانشجویی طرفداری از یک حزب و گروه خاص نیست بلکه به انتخابات از دیدگاه دیگری توجه می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان یادآور شد: رسالت بسیج دانشجویی تفکر بر روی اصل انتخابات بوده و به تبیین چالش‌های پیش‌روی انتخابات می‌پردازد.
وی با اعلام آمادگی  دانشگاه زنجان برای حضور داوطلبان برای بیان دیدگاه‌های انتخاباتی خود بیان داشت: برگزاری همایش‌های مختلف از برنامه‌های بسیج دانشجویی برای زمان انتخابات محسوب می‌شود.
چگینی با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 دشمنان اسلام درصدد کمرنگ کردن مشارکت مردم بودند، خاطرنشان کرد: اگر در فضای دانشگاه به ویژگی‌های خاص انتخابات توجه شود، فوق‌العاده مفید است.
وی یادآورشد: اگر آگاهانه مسائل انتخابات در فضای دانشگاه راه یابد، بسیاری از سؤالات دانشجویان پاسخ داده شده و قطعا از این فضا به نحو مطلوبی می‌توان استفاده کرد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان یادآور شد: دانشگاهیان با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری به دنبال نقش‌آفرینی در برگزاری باشکوه انتخابات هستند تا ضمن تحقق مشارکت حداکثری در این انتخابات، تهدیدات دشمنان نیز نقش بر آب شود.
وی اظهار داشت: بصیرت و احساس مسئولیت دانشجویان در کنار اقشار مختلف مردم تلاش دشمنان را که قصد دارند از انتخابات به عنوان تهدیدی برای ملت استفاده کنند، به فرصت و سکوی پرشی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب تبدیل می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان ادامه داد: پس از سپری شدن ایام امتحانات، فضای غالب دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی انتخاباتی می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه حساس و تاثیر گذار مجلس افزود: قوه مقننه طبق قانون اساسی علاوه بر داشتن حق قانون‌گذاری، از بعد نظارت بر بخش‌های گوناگون نظام نیز بسیار حائز اهمیت است.
چگینی اضافه کرد: تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس در کشور نیز بیانگر حساسیت موضوع است.
وی با بیان اینکه انتخابات در کشور تزئینی و نمایشی نیست، تصریح کرد: انتخابات نظام همواره متناسب با رای و نظر مردم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول