اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:

بسیج دانشجویی قدرت نرم جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود تاکید کرد: امروز بی‏شک بسیج دانشجویی قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

بسیج دانشجویی قدرت نرم جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی شاهینی عصر امروز هم‏زمان با هفته بسیج در مراسمی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد مجن برگزار شد، در جمع دانشجویان افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده، نقش جوانان و دانشجویان بسیجی در نیل به اهداف مورد نظر این دهه بسیار مهم و حیاتی و در عین حال حساس است.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی همچنین گفت: درس خواندن، تحقیق کردن، به فکر نظریه‌سازی بودن از جمله وظایف دانشجویان بسیجی در دهه پیشرفت و عدالت بوده و الگو گرفتن از نظریه‌های غربی و استفاده مطلق از ترجمه منابع غربی بسیار نامناسب و خطرناک است.
شاهینی همچنین افزود: قدرت اصلی و واقعی بسیج ریشه در قدرت نرم آن یعنی اسلام، شیعه و مسجد دارد؛ اما در این میان توجه به چالش‌ها و راهکارهایی پیش روی در توسعه نرم‌افزاری بسیج بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: جنگ روانی و رسانه‌ای و ضعف علمی بدنه بسیج به عنوان مهم‌ترین چالش‌ها و باز تعریف بسیج به عنوان یک نهاد فرهنگی، توجه به مقوله آینده‏پژوهی، برگزاری همایش‌های مختلف علمی در دانشگاه‌ها، باز تعریف دوره‌ای اولویت‌های راهبردی بسیج از جمله راهکارهای تقویت قدرت نرم بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
این استاد حقوق خصوصی دانشگاه گفت: دانایی از منابع اصلی قدرت آفرین در عصر اطلاعات به حساب می‌آید و از این رو، سعی و تلاش برای دستیابی به این منبع قدرت یکی از زمینه‌های مطالعاتی ژئو‌پلتیک اطلاعات است.
شاهینی بیان داشت: بسیج به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی و با عنایت به همگانی بودن آن و حضور اقشار مختلف با تنوع طیفی در آن و به ویژه بسیج دانشجو، طلبه و استاد می‌تواند یک نهاد پیشگام در ارتباط با عملی‌سازی جنبش تولید علم باشد.
وی در تشریح مفهوم عدالت در نظریه پیشرفت ایرانی و اسلامی گفت: عدالت در حقیقت کاهش فاصله‌های طبقاتی است و به معنای یکسان بودن همه در برخورداری‌ها نیست؛ بلکه یکسان بودن در فرصت‌هاست، یکسان بودن در حقوق، آزادی، استیفای حق برای همه آحاد ملت است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس باید گفت که جمهوری اسلامی منهای عدالت هیچ حرفی برای گفتن ندارد و عدالت هم بدون پیشرفت معنی ندارد و در پیشرفت و عدالت نور چشمی‌ها نباید مقدم باشند.
شاهینی همچنین گفت: دانشجویان بسیجی باید با اتکال به ایمان و علم برای عبور از مرزهای دانش تلاش کرده و در تولید علم با سرعت زیاد از راه‌های میانبر استفاده کنند؛ چرا که در هشت سال دفاع مقدس نشان داده‌اند که با توکل بر خداوند متعال هیچ قدرتی جلودار نیروهای پاک بسیجی نخواهد بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول