اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌ ارشاد قم خبر داد

حذف تعدادی از کانون‌های تبلیغاتی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر 103 کانون دارای مجوز در استان قم مشغول فعالیت هستند که تا پایان سال تعدادی از آنها به دلیل عدم فعالیت حذف خواهند شد.

حذف تعدادی از کانون‌های تبلیغاتی تا پایان سال
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمد خامه‌یار در نشست مسئولان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان قم ابراز داشت: با بررسی‌های صورت گرفته و تشکیل کمیته‌ای، کانون‌های فعال و غیرفعال را مشخص کردیم.
وی ادامه داد: بر این اساس کانون‌های غیرفعال حذف شدند به طوری که در حال حاضر 103 کانون دارای مجوز در استان قم مشغول به فعالیت هستند و تا پایان سال تعدادی از این کانون‌ها نیز به دلیل عدم فعالیت حذف خواهند شد.
وی ادامه داد: فعالیت‌های کانون‌های آگهی تبلیغاتی نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته اما این فعالیت‌ها هنوز در شأن استان قم نیست.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: به منظور رشد فعالیت‌های کانون‌های آگهی تبلیغاتی، دوره‌هایی را از دی ماه برگزار کرده و از یکی از اساتید دعوت کردیم تا پایان سال جاری هر ماه آموزش‌هایی را به کانون‌های آگهی تبلیغاتی ارائه دهد.
وی با اشاره به تأکید استاندار قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر توجه ویژه به تبلیغات شهری و جاده‌ای اظهار داشت: با توجه به حضور زائران میلیونی و جایگاه این استان، ورودی شهر قم در شأن استان نیست و لازم است همگی تلاش کنیم تبلیغات شهری، به خصوص ورودی‌های شهر قم را به گونه‌ای کنیم که زائران هنگام ورود به این شهر، حال و هوای خاصی را احساس کنند.
خامه‌یار عنوان کرد: در تبلیغات محیطی استان قم باید این تبلیغات با آداب و رسوم، فرهنگ و عرف مردم قم سازگار باشد بنابراین باید همگی به رشد و تعالی این شهر کمک کنیم.
وی بیان داشت: تابلو یک رسانه است و این تابلو می‌تواند در اختیار یک بیگانه قرار بگیرد پس باید با کمک یکدیگر در مقابل این موارد بایستم و نگذاریم به فرهنگ این استان خدشه وارد شود.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان گفت: دوره آموزشی کانون‌های تبلیغاتی با حضور استادان صاحب نام 20 دی ماه در ساختمان شهید لواسانی برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم در سخنانی تشکیل چنین جلساتی را موجب تعامل اعضا با یکدیگر دانست و اظهار داشت: دغدغه ما در ابتدای آغاز به کار در این اتحادیه این بود که کسانی که وارد این حرفه می‌شوند مبادا با شکست مواجه شوند، بنابراین برنامه‌ها و حمایت‌های خود را به گونه‌ای پایه ریزی کردیم که دچار این گونه مشکلات نشویم.
جهانگیر رضایی افزود: یکی از حمایت‌های اصلی این اتحادیه این است که در پذیرش عضو جدید، از کانون‌های آگهی تبلیغاتی کمک بگیرد تا عضوی که قرار است به این کانون‌ها اضافه شود، عضوی توانمند باشد.
وی گفت: یکی از معضلات اصلی که در حال حاضر همه را دچار مشکل کرده عدم همکاری بین کانون‌های آگهی تبلیغاتی است.
وی ضمن تأیید سخنان معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مبنی بر عدم همخوانی ورودی‌های شهر قم با فرهنگ این استان اظهار داشت: لازم است در این موضوع بیشتر کار شود و حتی برای نصب تابلوهای غیرفرهنگی نیز تأئیدیه گرفته شود تا فرهنگ این استان به بیراهه نرود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول