اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

تالیف شهرنامه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی موثر است

خبرگزاری فارس: فرماندار گنبدکاووس گفت: تالیف شهرنامه‌ها سبب می‌شود جوان‌ها احساس کنند که از یک پشتوانه و عقبه فرهنگی مناسبی برخوردار هستند.

تالیف شهرنامه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، تالیف شهرنامه‌های گلستان را جزو کارهای ارزشمند و خوب دانست و اظهار کرد: با نگارش شهرنامه این شهرستان معلوم می‌شود که یک قوم با فرهنگ و با اصالت با پیشینه فرهنگی در عقبه مردم سرافراز این شهرستان قرار دارند.
وی همچنین تصریح کرد: یک تیم چالاک متشکل از نمایندگان فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر جمع‌بندی دقیقی در خصوص این موضوع داشته باشند و فرهنگ موضوعی شهرستان ارائه شود.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه و تدوین شهرنامه‌های استان گلستان خاطر نشان کرد: استخراج اسامی مشاهیر برای تحقیق هم باید در قالب این تیم شهرستانی صورت بگیرد.
احمدی عنوان کرد: در راستای تهیه کتاب درباره 100 شخصیت گنبدی نیز می‌توان با فراخوان از دانشگاهیان و مسئولان آموزش و پرورش و محققان شهرستان مجموعه‌ای از اطلاعات را جمع‌آوری و در اختیار تیم محقق قرار داد تا هزینه‌های تالیف این آثار کاهش پیدا ‌کند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت بنیاد مختومقلی و متولی بقاع متبرکه شهرستان افزود: می‌توان از ظرفیت و کمک بنیاد در خصوص کارهای پژوهشی برای تالیف کتاب استفاده کرد.
مدیرعامل موسسه مطالعات تاریخ ایران زمین نیز در این جلسه گفت: انتشار شهرنامه‌های گلستان برای نخستین بار در سطح کشور در مدت سه سال انجام شده است و با انتشار دو جلد شهرنامه مربوط به شهرستان گرگان به اتمام می‌رسد.
حسن جلالی اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس که در تاریخ به جرجان یا گرگان معروف است مولد بزرگانی‌ چون فخرالدین‌ اسعد گرگانی‌ ابوسلیک جرجانی‌‌، ابوالحسن‌ علی ‌بن‌‌ عبدالعزیز جرجانی‌ قاضی‌ و ادیب‌ قرن‌ چهارم‌، ابوبکر عبد القاهر جرجانی‌ ادیب‌ و نحوی‌ قرن‌ پنجم‌، ابوالحسن‌بن‌ محمد لامعی گرگانی‌ شاعر قرن‌ پنجم‌، اسماعیل ‌بن‌‌ حسین‌ جرجانی‌ از پزشکان‌ مشهور قرن‌ ششم‌ و میرسیدشریف‌ جرجانی‌‌ است.
وی با اشاره به اشتباه تاریخی رضاخان در تغییر نام این منطقه گفت: آنچه در تاریخ به نام گرگان یا جرجان معروف است همین گنبدکاووس است که آثار تاریخی شهر جرجان در آن مشهود است.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول