اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک کارشناس اقتصادی سعودی:

فساد اقتصادی بر ارکان رژیم حاکم عربستان ریشه دوانده است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل اقتصادی عربستان با اشاره به فساد اقتصادی و سیاسی حاکم بر عربستان فاش کرد، یکی از وزرای سعودی 15 سال یک پست مهم مملکتی را خالی گذاشت تا برادر زاده‌اش فارغ التحصیل شود.

فساد اقتصادی بر ارکان رژیم حاکم عربستان ریشه دوانده است
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی السبق، "عبد الرحمن بن راشد العبد اللطیف"، کارشناس مالی و اقتصادی سعودی و نماینده سابق این کشور در صندوق بین المللی پول گفت: فساد اقتصادی حاکم بر عربستان سعودی بسیار ریشه دار است و نمی‌توان به راحتی با آن مبارزه کرد.

اللطیف با بیان اینکه تمام افراد خاندان حاکم به نحوی در مفاسد اقتصادی و سیاسی کشور دست دارند، گفت: به یاد می‌آورم، یکی از وزرای سعودی یک پست بسیار مهم کشوری را 15 سال خالی گذاشت تا برادر زاده‌اش پس از فراغت از تحصیل آن را احراز کند.

همچنین یکی دیگر از وزرا فقط به این جهت که یکی از نزدیکان خود را در یکی از پست‌های و مشاغل حساس وزارت خود به کار بگمارد، اقدام به ایجاد اصلاحات ساختاری کلان در وزارتخانه خود کرد.

این کارشناس امور اقتصادی عربستان با اشاره به اینکه بیش از 40 دستگاه و سازمان در عربستان وجود دارند که وظیفه آنها مبارزه با فساد حاکم بر کشور است، تاکید کرد: با وجود تاسیس و ایجاد چنین دستگاه‌ها و سیستم‌هایی با این حال فساد اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

وی دلیل این امر را ضعف و نبود ارزش‌های اخلاقی در کار و عدم امکان محاسبه و محاکمه مسئولان رژیم به خاطر مفاسد اقتصادی و سیاسی‌اشان برشمرد.

 عبد الرحمن بن راشد العبد اللطیف تاکید کرد: با حاکمیت چنین سیستمی بر کشور هیچ‌گاه نمی‌توان انتظار مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را داشت.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول