اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

فضای رقابتی کیفیت نان یزد را بهبود بخشیده است

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، فضای رقابتی برای بهبود کیفیت نان در یزد ایجاد شده است.

فضای رقابتی کیفیت نان یزد را بهبود بخشیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای کمیسیون آرد و نان استان یزد اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد بهبود کیفی پخت نان در بسیاری از نانوایی‌های سطح استان و شهرستان یزد بوده‌ایم که با برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های لازم می‌توان بقیه نانوایی‌ها را نیز در رسیدن به کیفیت استاندارد یاری کرد.
وی با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، یک فضای رقابتی بین خبازان در مسیر بهبود کیفیت نان ایجاد شده است، عنوان کرد: خبازی یکی از مشاغل پر زحمت است و شاغلان این حرفه در راستای تأمین نان مردم تلاش می‌کنند.
سیفی تاکید کرد: نان تولیدی در واحدهای خبازی باید دارای بالاترین کیفیت باشد زیرا نان از دیرباز به عنوان برکت سفره و مورد احترام شناخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با ایجاد رقابت در بین واحدهای تولیدی نان، برخی از مشکلات کیفی نان برطرف شده است.
فرماندار یزد با اشاره به نظارت مستمر از واحدهای خبازی شهرستان یزد برای کاهش تخلفات افزود: با نظارت و بازدیدهای مستمر اعضای کمیسیون آرد و نان از نانوایی‌های سطح شهرستان، با کسانی که از این محصول در مسیر اهداف سودجویانه خود استفاده می‌کنند برخورد جدی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حتی تعدادی از نانوایی‌های متخلف نیز پلمپ و جریمه‌های سنگین برای آنان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه نان جزو اصلی‌ترین غذای جامعه و اقشار مختلف مردم به شمار می‌رود و دارای اهمیت ویژه‌ای است، اظهار داشت: باید با عرضه با کیفیت و بهداشتی نان از به هدر رفتن و ضایع شدن این نعمت خدادای جلوگیری کرد.
محمدمهدی زارع یادآور شد: ایجاد فضای رقابتی پس هدفمندی یارانه‌ها توانسته تا حد زیادی این هدف را محقق کند و کیفیت نان را در سطح استان بهبود ببخشد اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل راه زیادی باقی است.
رئیس صنف خبازان نیز در این نشست اظهار داشت: کیفیت بالای نان نقش اساسی بر سلامت مردم و اقتصاد ملی دارد و عدم کیفیت آن نه تنها باعث ضایع شدن و دور ریز آن می‌شود بلکه اثرات سوء تغذیه آن موجب بیماری‌های مختلفی می‌شود که حائز اهمیت است.
شاطر غرابی افزود: نظارت بر نانوایی‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و کیفیت نان تولیدی آنها کنترل می‌شود اما برای بهبود کیفیت نان باید بسیاری از فاکتورهای دیگر را نیز مدنظر قرار داد.
انتهای پیام/و20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول