اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 سال اخیر

9200 سند مالکیت روستایی صادر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شبستر، از صدور 9 هزار و 237 سند مالکیت روستایی در پنج سال اخیر خبر داد.

9200 سند مالکیت روستایی صادر شده است
نادر ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبستر، از صدور 9 هزار و 237 فقره سند مالکیت روستایی خبر داد و اظهار داشت: در پنج سال اخیر 485 فقره سند مالکیت موقوفات صادر شد و با توجه به حجم اقدامات و فعالیت‌های واحدهای ثبتی این اداره و با توجه به وسعت جغرافیایی منطقه، در اثر تلاش همکاران ثبتی برای 72 هزار و 39 هکتار از 95 هزار و 554 هکتار اراضی ملی شهرستان سند صادر شد.
وی اضافه کرد: شهرستان شبستر دارای شش شهرک صنعتی است که در مدت ذکر شده 279 فقره سند قطعات صنعتی و کارخانجات صادر شده است. 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شبستر در ادامه به طرح تکریم ارباب رجوع در حوزه کاری این اداره اشاره کرد و گفت: در اجرای ماده 22 زمان صدور سند از یک ماه به پنج روز و زمان پاسخگویی به استعلام‌ها از 25 روز به دو روز کاهش یافته است.
ناصری‌آذر به تک‌برگی شدن اسناد مالکیت اشاره و تصریح کرد: با این اقدام ضریب امنیتی اسناد مزبور بالا رفته و در تحقق فرآیند الکترونیک گام‌های موثری برداشته شده و از زمان اجرای این طرح طی یک سال اخیر 2 هزار و 785 فقره سند مالکیت تک‌برگی صادر و تسلیم شده است.
وی در ادامه خواستار تجدیدنظر در چارت سازمانی و همراهی همگان برای تحقق اهداف ثبت، تثبیت مالکیت و توسعه پایدار جامعه و کمک به اشتغال و حمایت از امنیت و رفاه اجتماعی شد. 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شبستر تصریح کرد: برنامه سنددار کردن املاک واقع در داخل محدوده روستا به منظور تحدید حدود و رسمیت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی، اداری، خدماتی، تجاری و سایر اراضی واقع در بافت مسکونی روستا به منظور ایجاد انگیزه برای ادامه اقامت و سرمایه‌گذاری در زمینه دستیابی به توسعه کالبدی اجرا می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد: داشتن سند مالکیت در روستاها موجب آن خواهد شد تا اهالی برای دریافت تسهیلات با مشکلی مواجه نشده و رقبت بیشتری برای ماندن داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول