اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تاکید کرد

خارج شدن سیستم تولیدی از بانک محوری

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون شیراز گفت: سیستم تولیدی ما باید از بانک محوری خارج شود.

خارج شدن سیستم تولیدی از بانک محوری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز فریدون فرقانی صبح امروز در همایش فرصت‌های تامین مالی در فرابورس که با حضور صاحبان صنابع و بنگاه‌های اقتصادی و مدیر فرابورس منطقه‌ای کشور در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمار موجود 90 درصد نقدینگی ما در اختیار سیستم بانکی است و وضعیت سیستم انقباضی نتوانسته است نقدینگی واحدهای ما را تامین کند و همیشه به دلیل ساختن برخی آمارها بخش خصوصی ما مظلوم واقع می‌شود.
وی بیان داشت: امسال باید  37 درصد از وجوه سپرده‌ها به صنعت تزریق شود که تاکنون هشت درصد بیشتر تزریق نشده و این برای تامین منابع مالی نقدینگی واحدهای تولیدی مشکل‌ساز شده است.
فرقانی اضافه کرد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز قرار بود امسال 20 درصد نقدینگی به واحدهای تولیدی تزریق شود اما این مهم انجام نشد و واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه شدند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون شیراز تصریح کرد: امروز مشکل اصلی واحدهای تولیدی ما بحث نقدینگی است و سیستم بانکی ما قادر به تامین نیازهای بخش خصوصی نیست که باید برای حل این مشکل به دنبال برنامه‌ریزی و راهکارهای جدید باشیم.
وی ادامه داد: در فارس نرخ بیکاری 19،2 است و در کشور ردیف نخست هستیم و با امکانات و منابع موجود در این استان در رتبه‌های دوم تا پنجم بوده که حرف برای گفتن دارد و دچار عارضه‌های بدی شده‌ایم که در این زمینه نیز با استفاده از فرصت‌های دیگر تامین منابع مالی از جمله فرابورس باید به این موضوع توجه کنیم.
به گزارش فارس، در این همایش موضوع بورس و تامین منابع مالی از طریق فرابورس بحث و بررسی می‌شود.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول