اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

بهره برداری از تالار مرکزی شهر قم تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تالار مرکزی شهر قم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری از تالار مرکزی شهر قم تا پایان سال 91
محمدرضا حائری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم گفت: پروژه ساخت تالار مرکزی شهر از سال 86 و از محل اعتبارات ملی آغاز شده است و به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مناقصه و تایید پیمانکار آن را بر عهده گرفت.
وی افزود: کار گودبرداری تالار بزرگ شهر از سال 87 شروع شد اما در ادامه به دلیل مشکلاتی که بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با شهرداری در مورد پروانه و تحویل زمین این پروژه به وجود آمد، کار احداث این مکان با تاخیر مواجه شد.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اقدامات استاندار قم در راستای حل مشکلات موجود در این زمینه گفت: در حال حاضر تالار شهر قم دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و طبقات اول و دوم آن تکمیل شده است.
این مسئول از پایان ساخت این پروژه در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و زمان‌بندی ارائه شده در این زمینه، این تالار تا پایان سال 91 تکمیل شده و به منظور بهره برداری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قرار خواهد گرفت.
حائری‌نژاد با بیان اینکه سالن اصلی تالار مرکزی شهر ظرفیت 600 نفر را خواهد داشت، افزود: سالن 300 نفره‌ای نیز به منظور برنامه‌های جنبی مانند اجرای سرودهای انقلابی در نظر گرفته شده است.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: با توجه به اهمیت تعزیه و اجرای صحیح آن در شهر قم، سالن روبازی نیز با ظرفیت 600 نفر ویژه این کار در کنار ساختمان اصلی تالار شهر قم پیش بینی شده است.
وی هزینه انجام شده برای ساخت این تالار را تاکنون یک میلیارد و 900 میلیون تومان دانست و گفت: تا پایان سال مالی جاری، مبلغ 4 میلیارد تومان دیگر برای این پروژه هزینه خواهد شد، ضمن اینکه کار سفت کاری تالار شهر قم بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ادامه یافته و پس از آن وارد فاز نازک کاری خواهد شد.
حائری‌نژاد با بیان اینکه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث تالار مرکزی شهر قم 7 میلیارد تومان است اذعان داشت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان برای اتمام عملیات و نصب تجهیزات لازم به منظور راه‌اندازی این مکان لازم است.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول